Suede - We Are the Pigs (1994)

Label: Nude

1. We Are the Pigs (4:20)
  2. Killing of a Flash Boy (4:08)
  3. Whipsnade (4:22)
avatar van johan de witt
Killer-single. Drie songs die perfect bij elkaar passen en alle drie uitstekend zijn.
Killing of a Flash Boy had zo op DMS gekund, was hij nóg sterker geweest.

avatar van luigifort
Flash Boy is wel een dikke fan fave he, heb ik gelezen.
Ik vind 'm best leuk, maar t had niet op het album gehoeven van mij...

avatar van johan de witt
Na, ipv This Hollywood Life of zo had het best gemogen. Of Daddy's Speeding.
Maar goed, hij is al perfect zoals hij is.
Anders stond hij niet in mijn top-10.

avatar van luigifort
Oe, die 2 had ik niet willen missen, maar ik snap wel wat je bedoelt met die 2 specifiek... Mij is Flashboy dan niet te donker en duister genoeg, iets teveel opgewekt quirky ook ofzo...

avatar van johan de witt
Ja, dat lijkt me ook de reden dat hij er niet opstaat inderdaad.

The Living Dead had wel op DMS gemogen van mij
Beetje als The Next Life. Maarja, Still Life is al een knaller van een afsluiter natuurlijk

Inmiddels kunnen we wel een Suede top 100 maken, met al die recente albums erbij

avatar van johan de witt
Ja, maar die waren al bijna een jaar oud
Ze hadden tussen het debuut en DMS gewoon nóg een killer-album kunnen uitbrengen.

Een Killer Flashboy album, had ie er meteen op gekund

avatar van EttaJamesBrown
Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.