Fleet Foxes - A Very Lonely Solstice (2021)

Pop / Folk
Label: ANTI-

1. Wading in Waist-High Water (2:10)
  2. Sunblind (4:24)
  3. In the Morning (2:12)
  4. Tiger Mountain Peasant Song (3:53)
  5. Maestranza (2:55)
  6. Helplessness Blues (5:03)
  7. Silver Dagger (3:42)
  8. Featherweight (3:47)
  9. A Long Way Past the Past (3:44)
  10. Blue Spotted Tail (3:08)
  11. If You Need To, Keep Time on Me (2:55)
  12. I'm Not My Season (3:10)
  13. Can I Believe You (3:59)
Stijn_Slayer
Gemiste kans om het koor niet meer in te zetten. En de Fleet Foxes-noemer bij deze soloset neigt naar ietwat commerciele pretenties. Desalniettemin is Robin hier heel goed bij stem, wat live niet vanzelfsprekend is. Jammer dat de akoestiek van de kerk niet wat meer doorkomt, maar het is zeker een mooie, intieme set met een uitmuntende songkeuze. Had een echt meesterwerk kunnen zijn.

Btw 16 stemmen, waar zijn die 1253 van het debuut gebleven?

avatar van Johnny Marr
Prachtig album, gemiddelde is veel te laag...

avatar van Jordipordie
Ik snap het lagere gemiddelde wel. Ik geloof in het concept "less is more" maar hier vind ik less iets doorslaan. Ik vind het geheel kaal en ik vind het een gemiste kans om met zo'n locatie niet meer te doen in de vorm van meer stemmen en/of instrumenten.