Russ - Chomp 2 (2021)

6. Faith (3:39)

met Jadakiss

7. Free (3:37)

met Big K.R.I.T., Snoop Dogg en DJ Premier

8. Top of the World (3:19)

met Jay Electronica

9. Note to Self (5:23)

met Hit-Boy, Joey Bada$$, Wale en Big Sean

10. Hustler Freestyle (2:03)
  11. Distance (5:07)

met Conway the Machine en Ghostface Killah

12. Get It (4:49)

met CyHi the Prynce en Lloyd Banks

13. Enjoy the View (4:14)

met Mozzy

14. Golden (2:50)
avatar van Yestsida
Check die features en producers .

Producers:
11. The Alchemist
12. Statik Selektah
13. Bink!
14. Boi-1da

Mijn vraag is net dezelfde als bij de voorganger (CHOMP EP)... hoe krijgt hij het toch voor elkaar!

avatar van JayM
Yestsida schreef:
Heel simpel, Russ heeft superveel volgers en is daardoor een mooie springplank om een nieuwe doelgroep te bereiken. Ook ik werd verleid door de lijst aan meewerkende grote namen, maar ben minder enthousiast over het album zelf. Het album moet het hebben van de producties, want vind Russ zelf weinig interessant en zijn Akon-esque gezang zelfs super irritant en ook het leeuwendeel van de featurings doet mij weinig. Het is vooral veel hype.

avatar van Yestsida
Ik geloof een stuk positiever te zijn dan JayM over dit album.

Oorspronkelijk had ik Russ eens gehoord op een Snoop Dogg-album maar had hij geen indruk achtergelaten. Toen was daar eind vorig jaar plotseling de EP CHOMP met een indrukwekkende lijst gastartiesten en producers, deze beviel me super! Die EP klinkt iets meer gefocust... maar dat is niet moeilijk met 9 nummers minder.
Op deze opvolger laat Russ wederom zien een begenadigd rapper en schrijver te zijn... maar zou ik een project beluisteren van hem zonder zo'n waslijst aan toprappers/producers? Nee, waarschijnlijk niet.

Lef heeft hij wel hoor! Hij nodigt een heleboel spitters uit zodat hij zelf ook zeker wel met zijn A-game moet komen! Mijn favorieten Ransom, The Game, Jadakiss, Big K.R.I.T., Snoop Dogg, Conway the Machine en Lloyd Banks leveren geweldige strofes af. Vooral Snoop verrast positief en Big K.R.I.T. klinkt beter dan op zijn vorige album, hopelijk snel weer een nieuw project van zijn hand!
The Game is ook weer HELEMAAL terug! Geniaal einde ook: "Ay, Russ! You thought you was gon' body me on your own shit? Haha, hell nah, you already know..." om dan te eindigen met die sample!

Maar ook de andere gastartiesten leveren zeer goede bijdrages af wat mij betreft hoor. Vooral Papoose rapt die derde track helemaal aan flarden, mensenlief!

Kijkende naar de lijst met producers kon het eigenlijk niet anders dan dat de beats op dit album subliem zijn. 9th Wonder, DJ Premier, Harry Fraud en The Alchemist zijn sowieso favoriete producers van mij maar ook de rest zijn grote getalenteerde beatbakkers die moois afleveren.

Wat met Russ zelf? Zoals eerder gezegd vind ik hem een goed rapper (en producer) maar zou deze artiest me niet genoeg kunnen boeien om een album van hem te beluisteren zonder zo'n indrukwekkende lijst met medewerkers. Hij is eerder een gids op CHOMP 2 dat me leidt van de ene geweldige rapper (en productie) naar de andere.

In mijn privéleven ken ik ontzettend weinig mensen die ook naar Hip Hop luisteren, maar ook die enkelingen krijg ik de EP CHOMP maar niet aangesmeerd.

Welverdiende 4*

avatar van overmars89
Dit was inderdaad pas echt goed geweest als we alle verses van Russ zouden deleten. Zijn hookjes kan ik eigenlijk nog we hebben, maar Russ wordt overal keihard outshined door z'n features.

avatar van Nr.4
Na een enkele track te hebben gehoord eens even dit album opgezocht. En vol enthousiasme opgezet vanwege al die namen. En dan valt het behoorlijk tegen ja. De hoofdpersoon is een vrij irritante rapper die het niveau van de producties en featurings inderdaad niet kan bijbenen.