Big Boi & Sleepy Brown - Big Sleepover (2021)

Label: Purple Ribbon

1. Baby Patton da Da (0:07)
  2. The Big Sleep Is Over (3:28)

met Kay-I

3. Lower Case (No Cap) (3:07)

met Killer Mike

met Killer Mike

10. Recreation (3:16)

met RENEGADE EL REY

11. All You See (2:35)
  12. We the Ones [Organized Noize Remix] (4:20)

met Killer Mike en Big Rube

13. Do Ya Best (3:36)

met Scotty ATL

14. Big Boi - Return of the Dope Boi (3:01)

met Killer Mike en Backbone

15. Big Boi - Doin' It (3:12)

met Sleepy Brown

avatar van Yestsida
Dit klinkt goed.

OutKast heeft in het verleden uiteraard ontzettend mooie dingen gedaan, al heeft de meerderheid het steeds over André 3000 en wordt zijn partner vaak vergeten. Persoonlijk heb ik nooit gevonden dat Big Boi echt moet onderdoen voor die muzikale duizendpoot. Akkoord, hij is een heel stuk minder muzikaal, experimenteel en is meer eendimensionaal. Maar hij is een zeer getalenteerd rapper met een geweldige stem!
Solo is het jammer genoeg altijd afwachten wat je van de beste man krijgt. Zijn debuutalbum is een geniale plaat en ook Boomiverse was leuk. Met zijn tweede plaat en de collaboratie-EP met Phantogram probeerde hij echter iets anders en dat beviel me niet.

Nu is deze zuidelijke rapper terug, ditmaal met Sleepy Brown. Deze R&B-zanger staat natuurlijk voornamelijk bekend voor zijn werk met Dungeon Family. Solowerk ken ik er niet van maar op gastbijdrages viel hij in het verleden steeds positief op.

De meeste nummers zijn echt van deze heren als duo, enkel In U is een solotrack van Sleepy Brown en de zanger is op zowel Sucka Free als Return of the Dope Boi niet te horen.

Animalz, Can't Sleep, Baller, Intentions, In U, All You See en Do Ya Best zijn heerlijke nummers. Big Boi is zijn hoge niveau nog niet verleerd en Sleepy Brown zorgt voor goede meezingers! De meeste van die nummers zijn lekker swingend.
Lower Case (No Cap) is een goede knaller. Killer Mike laat zich trouwens met de 4(!) gastbijdrages ook weer van zijn goede kant zien. Return of the Dope Boi klinkt wat gedateerd maar wel een toffe throwback naar de "Dirty South" van weleer. Doin' It is een simpel vrolijke single maar net iets te poppy naar mijn mening.

We the Ones is de enige track die ze van mij mochten weglaten. De strofes van Big Boi en Killer Mike zijn goed, spoken-word van Big Rube is ook steeds leuk maar het refrein van de niet-gecrediteerde Cee-Lo op dat nummer vind ik vreselijk. De beat van Organized Noize doet me ook helemaal niets.

De nummers die ik niet genoemd heb zijn kleurloos en redelijk saai. Gastartiesten Kay-I, RENEGADE EL REY en Scotty ATL hadden ook weinig meerwaarde.

Over het algemeen toch een plezante feel-good LP van deze oudgedienden! Geen topper, maar dat hoeft ook niet altijd.

avatar van -marco-
Geniet hoor toch ook wel van.