Bad Omens - The Death of Peace of Mind (2022)

Label: Sumerian

1. Concrete Jungle (3:40)
  2. Nowhere to Go (4:06)
  3. Take Me First (3:19)
  4. The Death of Peace of Mind (4:01)
  5. What It Cost (1:43)
  6. Like a Villain (3:30)
  7. Bad Decisions (4:21)
  8. Just Pretend (3:24)
  9. The Grey (4:06)
  10. Who Are You? (3:37)
  11. Somebody Else. (3:56)
  12. IDWT$ (3:22)
  13. What Do You Want from Me? (2:55)
  14. Artificial Suicide (3:15)
  15. Miracle (3:45)
Waarom dit geen reviews heeft ontgaat me volledig of het moet zijn dat net als bij mij je het gewoon niet kende. Dit is een gave band! Heftig poppy heavy up tempo en dat alles verpakt in catchy nummers met als hoogtepunten het machtige "Just Pretend" en de opener "Concrete Jungle" en "the Grey", maar dat kan snel genoeg veranderen, aanrader!

samen met de laatste van Sleep Token niet uit mijn cd speler te krijgen

avatar van james_cameron
De aanstekelijke mix van pop en metal slaat hier bij vlagen flink door richting pop, vooral richting het einde van het album, maar gelukkig zijn er genoeg stevige songs aanwezig om de boel op de rails te houden. Het klinkt in ieder geval allemaal weer bijzonder aangenaam en de amerikaanse band weet ook nu weer overtuigend uit de hoek te komen, bijgestaan door een eersteklas productie.

avatar van Monsieur'
geplaatst:
Geweldige mix van inderdaad catchy pop gemixt met stevige metal. Experimenten als The Death of Peace of Mind en Concrete Jungle zijn enorm geslaagd. Met The Grey, Villain, ARTIFICIAL $UICIDE, Nowhere To Go en Just Pretend leveren ze maarliefst 7 ijzersterke songs af. Helaas betekent dit dat meer dan de helft op dit 15-nummer tellend album niet sterk is. Toch zou ik deze band absoluut live willen zien, want ook de single met Poppy (Violence Against Nature) is een van hun beste werkjes. Begin toch enorm fan te worden.