Snowgoons - Renaissance Kings (2022)

Duitsland
Label: Goon MuSick

1. We Up (3:27)

met Billy Danze, Aspects, A-Mafia en DJ Tray

2. The Renaissance Kings (2:34)

met Sicknature en DJ Illegal

3. Levitation (2:42)

met Ransom en K-Prez

4. Crime City (2:29)

met Shadow the Great

5. Pay Up (3:58)

met Big Kurt, Sean Strange, Slaine en DJ Crypt

6. The 90’s Are Back, Pt. 3 (3:45)

met Chi Ali, Royal Flush, Nocturnal, Sadat X, Fredro Starr, D.V. Alias Khryst, Ali Vegas en Sully

7. Fight Club (2:57)

met Napoleon da Legend, Micall Parknsun, Sicknature en DJ Danetic

8. Grind Mode Cypher (5:21)

met Lingo, Donnie Menace, Don PERA, Ayok, Frankie V, CapCizza en NdaKut

9. G.O.D. (2:35)

met Ty Farris en Rasheed Chappell

10. Word on the Street (2:40)

met Nems, Sean Price, Bernadette Price en DJ Skipmode

11. Sneakerttack 2 (2:07)

met Da Flyy Hooligan

12. Survival of the Illest (3:21)

met Reef the Lost Cauze, Spit Gemz, Napoleon da Legend, Kxng Charisma, Elemxnt en Planetary

13. From the Guts (3:45)

met Taiyamo Denku, Bronze Nazareth en Cappadonna

14. Barbarian Ancestry *

met Big Kurt, Sicknature en DJ Illegal

avatar van -SprayIt-
Ondanks de inmiddels vele tegenvallende platen altijd nog weer excited als er een nieuw album uitkomt van deze heren. Hoop dat deze de kwaliteit van Black Snow of Goon Bap kan halen.

avatar van Harderwiek
Al jaren niks meer van deze mannen beluisterd. Ga dit maar weer eens een kans geven, lekker korte speelduur. Moet wel zeggen dat de rappers mij niet zoveel meer zeggen als 10 jaar geleden.

avatar van MAS
MAS
Leuk dat Chi Ali op dit album staat.

avatar van Harderwiek
Pay Up is wel echt een ouderwetste Snoowgoons track hoor. Had zo op Black Snow kunnen staan. De rest kabbelt allemaal een beetje voort en weet sporadisch te boeien. Maar als geheel niet heel indrukwekkend en doet het mij allemaal een stuk minder dan 10 jaar geleden.

avatar van james_cameron
Gelukkig wat beter dan het vorige wapenfeit, Snowgoons Infantry uit 2019. Er zit weer wat meer pit in de beats en de raps en het album klinkt energiek. Bij vlagen dan, want men zit nog steeds niet op het oude niveau. Daar is het songmateriaal gewoonweg te doorsnee voor. Maar goed, laten we blij zijn met de stijgende lijn.