Our Lady Peace - Spiritual Machines II (2022)

Canada
Label: Shelter

1. RK1.Age of Spiritual Machines (0:14)
  2. Stop Making Stupid People Famous (3:07)

met Pussy Riot

7. RK3.UBI (0:22)
  8. Future Disease (5:18)
  9. 19 Days (3:38)
  10. Run (2:57)
  11. RK4.Escape Velocity (1:02)

met EMTEE

12. Simulation (2:52)
  13. Good Die Young (3:26)
  14. RK5.Turing Test (0:16)
  15. Temporary Healing (4:53)
avatar van Jumpjet
Een vervolg maken op je beste album, is dat nou wel zo verstandig? Komt toch een beetje over als teren op oude roem. Toch past het wel in het concept van Spriritual Machines dat OLP nu met een vervolg komt. Immers het album gaat over toekomstvoorspellingen.
Het is gelukt om een degelijk rockalbum te maken, maar het album uit 2000 wordt hier niet geëvenaard. Het beklemmende sfeertje ontbreekt en ik hoor ook (nog) geen tracks die er echt uit knallen. Wel leuk om toch weer eens wat van deze band te horen.

Prima plaat, goed vervolg op de plaat van meer dan 20 jaar geleden.
In tegenstelling tot Jumpjet vind ik wel dat een aantal track er echt uitklannen, Stop Making Stupid People Famous draait lekker weg en The Message is nu al één van mijn 2022 favorieten denk ik

avatar van james_cameron
Ik kan me weinig meer herinneren van het album Spiritual Machines uit 2000; het is in ieder geval niet de meest memorabele plaat uit het oeuvre van de band. 22 jaar later is deel twee dat ook niet. Het geluid is meer electronisch, iets dat past bij het futuristische sfeertje, maar het songmateriaal is ook ditmaal niet meer dan degelijk, met weinig tot geen positieve uitschieters. De stem van Raine Maida is daarnaast inmiddels duidelijk aan verval onderhevig.