Earl Sweatshirt - Sick! (2022)

Label: Tan Cressida

met Zelooperz

5. Tabula Rasa (4:11)

met Armand Hammer

6. Lye (1:52)
  7. Lobby [Interlude] (1:12)
  8. God Laughs (1:24)
  9. Titanic (1:52)
  10. Fire in the Hole (3:37)
avatar van Frank West
Ben benieuwd, 2010 staat al weken op repeat bij mij

avatar van Harderwiek
Laatst nog een tweede kans gegeven. Maar helaas kan ik hier vrij weinig mee. Klinkt allemaal niet slechts, maar de Earl Sweatshirt die ik zo kon waarden begin van vorig decennia hoor ik hier niet meer in terug. Allemaal wat te wazig geworden wat mij betreft.

avatar van niels94
Een stap voorwaarts ten opzichte van Feet of Clay, maar helaas klinkt ook dit voor een te groot deel niet erg interessant. Sommige beats klinken erg ongeïnspireerd. Een nummer van Earl Sweatshirt met Armand Hammer zou niet regelrecht saai moeten zijn.

Het niveau van Some Rap Songs haalt dit in elk geval bij lange na niet, wat mij betreft. Jammer, want het begint sterk met Old Friends en vooral het heerlijke 2010.

avatar van Rain King
Harderwiek schreef:

Zo stond ik er na twee luisterbeurten ook in, maar het heeft meer tijd nodig

avatar van Obscure Thing
Earl blijft uit hetzelfde vaatje tappen als bij Some Rap Songs: fragmentarisch en chaotisch. En toch klinkt het totaal anders dan Some Rap Songs. Ik vind het wel heel vet eigenlijk, maar het uitzonderlijk hoge niveau van Some Rap Songs haalt het niet.

avatar van Johnny Marr
Tabula Rasa en 2010 zijn echt té dik.

avatar van Frank West
Titanic mag er ook wel zijn

avatar van Johnny Marr
Frank West schreef:
Titanic mag er ook wel zijn

Vind ik ook. Meesterwerk zelfs. De film dan, he.