Sepultura - Morbid Visions (1986)

Braziliƫ
Label: Cogumelo

1. Intro (1:18)
  2. Morbid Visions (3:23)
  3. Mayhem (3:15)
  4. Troops of Doom (3:21)
  5. War (5:32)
  6. Crucifixion (5:02)
  7. Show Me the Wrath (3:52)
  8. Funeral Rites (4:23)
  9. Empire of the Damned (4:24)
  10. The Curse * (0:39)
  11. Bestial Devastation * (3:06)
  12. Antichrist * (3:46)
  13. Necromancer * (3:52)
  14. Warriors of Death * (4:07)
  15. Necromancer [Demo] * (4:02)
  16. Anticop [Live] * (3:02)
avatar van Von Helsing
exodus schreef:
Goedkoop hoor en zo vreselijk cliché om later je eerste werk te haten; zonder het eerste hadden bands nooit het latere werk kunnen maken en de fans kunnen krijgen. Zeker bij Sepultura is het hard werken, opbouwen van carrière en een constante ontwikkeling geweest. Om nou een periode uit je eigen bestaan te gaan haten vind ik dan ook iets te kort door de bocht. Dat kan genuanceerder vind ik. Bovendien vind ik persoonlijk de allereerste herrie van Sepultura, op vinyl destijds nog, ontzettend puur en de nummers laten al echt wel het nodige doorschemeren dat ze heel wat in hun mars hadden. Ondanks dat verschillende facetten van de eerste plaat zoals speltechnisch, misschien de productie etc. wel heel erg verrot klonken. Maar ook daar had/heb ik heel persoonlijk geen moeite mee. Ik beleef al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren heel veel plezier aan al het oude Sepultura werk. En daar gaat het toch ook om bij muziek?!?!

Zekers! Het oude Sepultura is waanzinnig en de huidige troep van Soulfly, Cavalera Conspiracy of van Sepultura kan niet eens in de schaduw staan van de eerste 4 albums. Ik hou wel van de ondergeproduceerde albums van midden jaren '80.

avatar van exodus
Inderdaad! Trouwens voor diegene die de oude Sepultura (in dit geval t/m Schizophrenia) én de oude Pestilence (vooral t/m Consuming Impulse) aanbidden, die hondsbrutale sound die ondergetekende ook zo VET aanbid, heb ik hierbij een moddervette tip: een helaas veel te vroeg gestopte brute oldschool Death Metal band in de stijl dus v/d oude Sepultura en de oude Pestilence genaamd EXCORIATE! ! ! Met hun enige release "On Pestilent Winds"...ga dat zoeken op internet. Bruut, bruut, en nog eens bruut...in the old way! Oude Sepultura, oude Pestilence en Asphyx fans moeten dit maar eens op gaan zoeken, en MUSIC METER mag wat mij betreft deze schijf van deze waanzinnige Duitse band wel eens hier op deze site pleuren! ! !

avatar van exodus
Bij sommige mensen met een bepaalde toon word ik wel lui ja...

avatar van Edwynn
Nou vooruit. Laat ik deze eens voorzichtig richting een voldoende schuiven. Zeker nu hij als een warm bad voelt nadat ik hem naar het afgestompte Roots draaide.

avatar van Lau1986
Heerlijke plaat is dit. Rauw en hard. De productie stoort mij eigenlijk totaal niet. Die past er prima bij.

avatar van Wolfmother
Paar keer geluisterd en ik kan er weinig mee helaas.
Troops of Doom is nog wel goed te doen.