Colbie Caillat - Coco (2007)

Label: Republic

1. Oxygen (3:51)
  2. The Little Things (3:46)
  3. One Fine Wire (3:37)
  4. Bubbly (3:17)
  5. Feelings Show (3:10)
  6. Midnight Bottle (3:41)
  7. Realize (4:05)
  8. Battle (4:02)
  9. Tailor Made (4:30)
  10. Magic (3:25)
  11. Tied Down (3:07)
  12. Capri (3:04)
  13. Tell Him [Live] * (4:51)
  14. Kiss the Girl * (3:16)
  15. Somethin' Special [Beijing Olympic Mix] * (3:06)
  16. Circles * (3:53)
  17. Older * (3:59)
  18. You * (4:11)

met Schiller

19. Turn Your Lights Down Low [Live] * (5:56)

met Justin Young

20. Magic [Piano Version] * (3:18)
  21. Bubbly [Acoustic] * (3:34)
  22. Here Comes the Sun * (3:07)
  23. Dreams Collide * (4:04)
avatar van Running On Empty
Lekker plaatje hoor. Dit CDtje bruist van zomer. Benieuwd of het leuk blijft.

Heemskerktollie
Saaaaiii....

SPAROOD
Lekkere niets aan de hand muziek en gewoon lekker wegdromen.

avatar van NewYorkCityLight
1,5
Idd saai... Bubbly was nog leuk maar de rest is gewoon niet aan te horen.

joostebroodje
Toch best wel een lekker plaatje.
Geen echte knallers, daarom 4,5*

avatar van dazzler
0808 / COLBIE CAILLAT - Bubbly

Dit fraaie liedje stond wekenlang op 2 in Vlaanderen.
Ik kom het niet zo vaak tegen in buitenlandse hitparades.

De meisje met piano of gitaar maakt mooi liedje formule blijft me intrigeren.
Hoeveel van deze getalenteerde vrouwen krijgen na hun vaak onverwachte
hitsucces voldoende kansen om uit te groeien tot volwassen artiesten?
Want Bubbly is een erg mooi liedje, daar kan ik echt niet omheen.

NewYorkCityLight schreef:
Idd saai... Bubbly was nog leuk maar de rest is gewoon niet aan te horen.

Dit slaat echt nergens op: het is vrijwel allemaal in dezelfde stijl als Bubbly. Als je die leuk vindt, dan kan je de rest niet zo slecht vinden. Het is één herkenbare stijl: er zijn geen grote verschillen tussen de nummers!

In Jack Johnson achtige stijl, met soms een beetje country er doorheen, zingt Colbie Caillat je de lente en zomer door. Mooi dat het net lente is geworden!
Van de 19 nummers heeft zij aan 17 nummers meegeschreven. De andere 2 zijn covers (van Lauryn Hill & ene Bob Marley). Ze heeft overal meegeproduceerd en soms deed ze de productie. Ook mixte ze het album. Alweer een aardige vrouwelijk singer/songwriter uit 2007/8!

Ik heb track 13-21 van de bomvolle Deluxe Edition eraan toegevoegd. Zoals je ziet is die echt de moeite waard. Er staan maar liefst 7 nieuwe nummers op + 2 andere versies van Magic en Bubbly. Er staat een nummer uit een Disney film bij (Kiss the Girl: wel erg zoet dus) en van de Olympische Spelen in Beijing (Somethin' Special).

avatar van Guinness1980
Leuke zomerse plaat, 3,5 *

DreamHead
Gewoon lekkere niks aan de hand Skyradio muzak.
Als je daar van houdt, prima.
Ik val er van in slaap

Een zeer goede plaat naar mijn mening.
Hij geeft mij op één of andere manier een soort lente gevoel.
Ieder geval hij heeft iets warms.
Lang geleden dat ik een cd luister zonder dat ik een song doorskip.
Ja wat mij betreft mag hij 4* hebben

Mijn bezoek aan de States op dit moment levert geen cd's op (ik hou het wel bij het internet denk ik).
Toch gaat er 1 cd mee terug naar Nederland komende zondagnacht en dat is deze. Niet in mijn koffer maar in die van mijn partner, die een nummer op de radio hoorde en besloot deze cd te kopen. Ik had geen idee over wie het ging totdat ik het bewuste nummer, Bubbly hoorde. Ja die kende ik wel. Aardig hitje en meer niet en dat gaat ook voor de rest op. Het deed me niet zo veel maar echt slecht is het ook niet en daar is de beoordeling dan ook naar.

avatar van musicfriek
Ik deel die mening wel, ook door Bubbly werd ik nieuwsgierig, maar echt bijzonder is het allemaal niet. Erg veel dezelfde songkeuzes, er had wel wat meer variatie in gemogen.

avatar van Ducoz
1,0
Erg mooie dame, veel gehoord dankzij mijn zusje, maar veel aan vinden doe ik nog steeds niet

avatar van Editoor
Ducoz schreef:

Waarom niet? te zoetsappig?

avatar van Ducoz
1,0
Voor mij wel, Bullbly vind ik stiekem wel leuk, das dan direct ook de single.
Wel somers, maar niet meer voor mij om te draaien.

WPE
Wat een verschrikkelijke brave en lieve muziek..bah. Hier geef ik nu dus helemaal niets om. Glad, gepolijst, uitgekiend, eigenlijk dus een pop-product dus...
Maar ja, je kunt niet overal van houden, nietwaar?

avatar van Lambchop
Running On Empty schreef:
Lekker plaatje hoor. Dit CDtje bruist van zomer. Benieuwd of het leuk blijft.

Jazeker wel. Luisterde deze destijds veel en nog steeds heerlijk album.