The Kooks - 10 Tracks to Echo in the Dark (2022)

Label: AWAL

1. Connection (3:45)
  2. Cold Heart (4:43)
  3. Jesse James (2:53)
  4. Closer (3:40)
  5. Sailing on a Dream (3:11)
  6. Beautiful World (3:03)

met Milky Chance

7. Modern Days (2:51)
  8. Oasis (1:53)
  9. 25 (3:43)
  10. Without a Doubt (2:25)

met NEIKED

Dedju, wat een enorme middelmaat en nietszeggende muziek zijn de eerste 3 nummers die werden vrijgegeven (Connection, Jesse James en Modern Days)? Ik vrees dat ik afhaak.

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld als enorme fan van hun eerste album, in dit geval in negatieve zin. Want ja, een mens heeft verwachtingen en een bepaald beeld van een band. Dat die band zich anders ontwikkelt en evolueert, kan je hen eigenlijk niet kwalijk nemen. Velen zullen dit misschien net toejuichen.

Maar deze richting zegt mij helaas niets. Wat mis ik de vibe en de energie van op hun debuut. Nochtans gaf hun laatste album "Let's Go Sunshine" me weer moed en hoop: dat vond ik best wel een volwassen album met over het algemeen genomen goede nummers. Jammer dat ze dié lijn niet doortrokken.

Ik voel helaas meer voor de Unshelved EP's dan voor dit.

My loss, maar helaas dus wel een teleurstelling tot nu toe.

avatar van coldwarkids
Volgens de hoes zijn ze met z’n drieën. Meestal als een band krimpt of gaan vernieuwen met leden gaat het sterk bergafwaarts. Een voorbeeld, Bloc Party. Sinds Four is geen enke nummer raak. De energie is weg, de songwriting is weg, inspiratie etc.

Toch, buiten het feit dat het onder de naam The Kooks uitgebracht wordt vind ik Connection toch best aangenaam!

1,5
Echt bullshit. Ze overschreeuwen zich figuurlijk om een commerciële doorbraak vrees ik. Het is gedaan met ze.Goedkope composities. Ik haak af