Wolf - Shadowland (2022)

Zweden
Label: Century Media

1. Dust (4:42)
  2. Visions for the Blind (5:37)
  3. The Time Machine (6:11)
  4. Evil Lives (3:33)
  5. Seek the Silence (4:59)
  6. Shadowland (4:06)
  7. The Ill-fated Mr. Mordrake (5:36)
  8. Rasputin (4:47)
  9. Exit Sign (4:21)
  10. Into the Black Hole (4:38)
  11. Trial by Fire * (6:08)
avatar van Kronos
Deze nieuwe is op dezelfde dag verschenen als Earth Infernal van Satan. Die band bestaat nog langer natuurlijk maar Wolf draait toch ook al 22 jaar mee. Dit is hun negende album inmiddels. Gaat op mijn verlanglijstje.

avatar van Kronos
Dit zou voor mij wel eens het metal album van 2022 kunnen worden. Het lijkt alsof Wolf eigenlijk gewoon zanger, gitarist, songwriter Niklas Stålvind is want de rest van de band is nieuw en toch klinkt Wolf zoals altijd. Maar er staan ook enkele nummers op geschreven door bassist Egberg en gitarist Johansson.

Shadowland doet net als vorige albums al eens aan Metal Church en Mercyful Fate denken, al is het meteen herkenbaar als Wolf. Superstrakke riffs, zang die heerlijk evil klinkt en aanstekelijke refreinen die zich genadeloos in je oren wurmen.

Aardig album, maar de voorganger vond ik een stuk sterker. Dit had meer energie en betere nummers.

avatar van gigage
Het Zweedse Wolf maakt ook ouderwets lekkere metal maar dan in huidige tijden. Leuk album!