Alabaster DePlume - Gold (2022)

Folk / Jazz
Label: International Anthem

1. A Gente Acaba (Vento Em Rosa) (2:44)
  2. Don't Forget You're Precious (3:41)
  3. Fucking Let Them (2:13)
  4. The World Is Mine (3:52)
  5. The Sound of My Feet on This Earth Is a Song to Your Spirit (3:07)
  6. I'm Gonna Say Seven (3:00)
  7. Do You Know a Human Being When You See One? (3:07)
  8. Visitors Yt15b – Jerusalem, Palestine (3:59)
  9. I'm Good at Not Crying (3:24)
  10. Now (Stars Are Lit) (3:40)
  11. Again (3:14)

met Falle Nioke

12. Mrs. Calamari (4:23)
  13. People: What's the Difference? (3:20)
  14. Visitors Xt8b – Oak (1:38)
  15. Who Is a Fool (3:16)
  16. I Will Not Be Safe (2:16)
  17. Visitors Yt15 – Krupp Steel Condition Pivot (4:15)
  18. Broken Like (5:18)
  19. Now (Pink Triangle, Blue Valley) (7:06)
Interessante en veelzijdige plaat op het eerste gehoor. Snap de lage waardering tot nu toe niet.

avatar van spoon
Snuiter schreef:

Misschien omdat hoe knap en creatief het in elkaar gezet is, het album ook wat gezocht en conceptmatig overkomt?

avatar van Arjan Hut
Deze cd draaide bij Kingkong in Leeuwarden, ik dacht eigenlijk dat het iets Afrikaans was. Meteen meegenomen, het bleek dat Alabaster kort daarvoor zelfs in de buurt opgetreden had. Gold is mijn eerste kennismaking met deze artiest en hoewel het liefde op het eerste gezicht was, heeft het toch een paar maanden geduurd voordat ik deze muzikale ruimte beter begon te peilen. Groeit nog per draaibeurt, ik ben hier nog lang niet klaar mee.