Big Country - The Buffalo Skinners (1993)

Label: Compulsion

1. Alone (5:08)
  2. Seven Waves (4:43)
  3. What Are You Working For (4:01)
  4. The One I Love (5:03)
  5. Long Way Home (5:55)
  6. The Selling of America (4:21)
  7. We're Not in Kansas (6:23)
  8. Ships (5:53)
  9. All Go Together (4:12)
  10. Winding Wind (4:30)
  11. Pink Marshmallow Moon (4:24)
  12. Chester's Farm (4:37)
avatar van Parlotones
Ge-weldig album met Alone , Ships , Pink Marsmallow Moon , Seven Waves en The One I love als de echte toppers.
We're not in kansas stond ook al op hun vorige album No place like home.

Parlotones schreef:
We’re not in kansas stond ook al op hun vorige album No place like home.

Ships ook, maar de versies van beide nummers op Buffalo Skinners hebben veel meer power, zoals er sowieso al heel veel power van deze geweldige plaat uitgaat. Samen met The Crossing en Steeltown voor mij behorend tot het beste werk van Big Country.

avatar van rkdev
Vandaag dit fantastische album (en mijn favoriete BC album) weer lekker hard gedraaid. Ik zeg het niet graag, maar ik ben blij dat Mark Brzezicki niet in de band zat ten tijde van dit album, want het drumwerk van Simon Philips is werkelijk fenomenaal. #sorrymark

Onder het wandelen kwam plots, op mijn telefoon, Big Country met We're not in Kansas voorbij. En dan de Buffalo Skinners versie ja. Moest meteen weer denken aan de gehele cd ja, helaas geen plaat, vinyl, hier van staan. Een gemis denk ik nu. We're not in Kansas was al een dijk van een nummer maar deze versie tilde de song naar, zelfs voor BC, ongekende hoogtes. Wat een power, wat een energie, het spat er gewoon vanaf. Ships, ook al een re-make ook zoveel beter. De doedelzakken, E-bow yes, ver weg maar dan toch, dijk van een plaat met nog altijd vele favo's voor mij. De gehele plaat wel. En bedenk ik me weer eens, wat een gemis zeg, sinds Stuart Adamson ons ontvallen is. Geweldige zanger, gitarist, componist en vaak meer dan zinnige teksten. Je kwam hem ook eigenlijk never tegen in de lijstjes met beste dit en beste dat, maar in mijn ogen echt een der beteren gitaristen destijds. Ondergewaardeerd dus in meerdere opzichten, hetgeen dan ook tot een vroegtijdig einde leidde. Helaas helaas. Sws deze plaat in een BC periode dat je hun muziek nog amper hoorde. Triest maar waar. De wereld zit maar vreemd in elkaar. Gelukkig kunnen we nog ruim genieten van de muziek.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Als Neil Young adept ben ik dus heel erg nieuwsgierig naar de Rocking In The Free World uitvoering van Big Country.
Met de passie ten tijde van deze plaat moet dat een geweldige cover opgeleverd hebben.
Ga het nummer eens opzoeken.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Direct maar even de daad bij het woord gevoegd en van internet geplukt.
Big Country zet inderdaad een weergaloze uitvoering neer van Rocking In The Free World wat het origineel van de oude meester benadert.
Had geen bezwaar gehad als ze dit nummer aan Buffalo Skinners hadden toegevoegd.

TEQUILA SUNRISE schreef:
Direct maar even de daad bij het woord gevoegd en van internet geplukt.

Met name de studio versie is weergaloos.

avatar van Slowgaze
Beetje een tegenvaller, al ken ik verder alleen het sterke debuutalbum. Ik mis de e-bow, al doen de gitaarlijnen daar vaak nog wel aan denken. Veel nummers zijn best solide (op de belachelijke hardrock van 'All Go Together' na), maar bijna een uur is te veel en de band klinkt wel erg Amerikaans; vooral de zang kruipt opvallend vaak richting Michael Stipe.

Slowgaze schreef:

Michael Stipe? Wat mij betreft zit er (met name op deze plaat) veel meer power in de zang van Stuart Adamson dan in de zeikstem van Michael Stipe. Die E-bow is inderdaad minder aanwezig hier maar die kan ook gaan vervelen.

Tip: Luister eens naar Steeltown als je die plaat nog niet kent, die is hier en daar nog harder,

Big Country op zijn best.

avatar van Running On Empty

Leuke set maar voor diegenen die de Rarities CD’s, live CD’s, studio CD’s etc reeds hebben staat er niets nieuws op.

avatar van rkdev
Ik heb de originele en US release van dit album en 3 CD-singles (Alone I & II en Ships II) en heb helaas niet alle Rarities cd's kunnen bemachtigen (alleen II, III en V).
Ook heb ik alleen de originele release van 'Without The Aid Of A Safety Net'. Dus ben er wel blij mee

rkdev schreef:

Helder. Ik heb alle rarities CD’s, alle originele studio CD’s van The Buffalo Skinners, de 2CD versie van de live CD en de DVD hiervan. Dat bevat alles wel zo’n beetje denk ik. Voor mij geen 30 pond waard want ik wil zelfs een beetje uitdunnen in de collectie.

Running On Empty schreef:
Ik heb alle rarities CD’s

Jaloers... vooral 'Rarities VIII' lijkt me een geweldige release.