Iron Maiden - Live!! +One (1980)

Label: EMI

1. Phantom of the Opera [Live in London, 4 July 1980] (7:12)
  2. Drifter [Live in London, 4 July 1980] (8:16)
  3. Woman in Uniform (3:07)
  4. Innocent Exile [Live in Nagoya 23 May 1981] * (4:04)
  5. Sanctuary [Live in London, 4 July 1980] * (4:22)
  6. Prowler * (3:55)
  7. Running Free [Live in Nagoya 23 May 1981] * (2:47)
  8. Remember Tomorrow [Live in Nagoya 23 May 1981] * (5:43)
  9. I've Got the Fire [ Live in London, 3 April 1980] * (3:14)
avatar van matthijs
lekker hoor!
Ik heb deze nummers allemaal op 12 inch vinyl. Paul is niet beter of slechter dan Bruce.
Ook best afwisselend, Het symfonische zowel als het punky, en met veel power.
Phantom of the opera en Remember tomorrow zijn voor mij de Killers;)

Nieuwstad
matthijs schreef:
Paul is niet beter of slechter dan Bruce.

Voor deze nummers is hij wel beter natuurlijk.

Nieuwstad
Maiden op de top van haar kunnen. Lekker rauw en retestrak. En nog niet zo bedacht en uitgekristaliseerd allemaal. De punk attitude van Paul Di'Anno had hier alles mee van doen uiteraard. De live versies van Phantom en Remember zijn werkelijk om van te smullen.

avatar van Sir Spamalot
Een woordje van uitleg bij de verschillende versies: Wikipedia en Metal Archives, Virtueel heb ik de Japanse versie met vier nummers, In oktober 1980 verliet tweede gitarist Dennis Stratton de groep.

buizen
Dit kleinood zou ik graag in de vincylcollectie willen, verdorie. Ogen en oren open houden dus maar, op de tweedehandsmarkt.