Sun's Signature - Sun's Signature (2022)

Rock / Pop
Label: Partisan

1. Underwater (6:45)
  2. Golden Air (5:42)
  3. Bluedusk (5:00)
  4. Apples (7:27)
  5. Make Lovely the Day (2:29)
  6. Underwater [Hinako Omori Remix] * (6:25)
  7. Golden Air [Gwenno Remix] * (4:19)
  8. Apples [Will Gregory Remix] * (5:22)
  9. Bluedusk [LUMP Remix] * (4:33)
  10. Golden AIr [CUTS Remix] * (6:14)
  11. Apples [John Grant Remix] * (7:38)
Nieuw werk van Liz Fraser: dat is altijd goed nieuws!

avatar van Premonition
Samen met levenspartner Damon Reece, vormt Liz, Sun’s Signature. Dit is haar eerste release na Moses uit 2009. Net als Moses is dit weer een EP. Ben ook heel benieuwd. Alleen BlueDusk en Apples zijn echt nieuwe nummers, de andere nummers zijn al eens live te horen geweest.

avatar van luigifort
Een Bony Man achtige hoes

avatar van Premonition
Ik hoop dat de muziek beter is dan de hoes…

avatar van Mellotrongalore
Prachtige single, maar ik vrees dat het aanschaffen van deze EP op vinyl nog wel een dingetje gaat worden. Ik zag een pre-order prijs bij Sounds Delft voor de scherpe prijs van €38,99……..

avatar van Premonition
Erg Mezzanine-achtig, da’s op zich niet verkeerd natuurlijk, maar had wat meer “eigens” verwacht

Mellotrongalore schreef:

Voor dat geld hoop je dat het op z'n minst gesigneerd door de zon is.

avatar van Poles Apart
Steve Hackett (Genesis) speelt mee op 3 nummers.

avatar van Kaaasgaaf
Eerste twee nummers zijn erg mooi, ik ben benieuwd naar de rest. Al iets bekend of dat exclusief voor vinyl blijft, of ook nog op de streaming terecht zal komen?

avatar van Mellotrongalore
Kaaasgaaf schreef:

Streaming en cd (?) volgens mij in juli.
Derde single Apples is ook weer wonderschoon!
Voordat je verdergaat naar YouTube

avatar van dazzler
SUN'S SIGNATURE

Ik beluisterde zonet de reeds vrijgegeven nummers Underwater, Golden Air en Apples.

Tranen in mijn ogen.

Decennia terug gekatapulteerd in de tijd.

Elisabeth Fraser en Damon Reece.

Cocteau Twins meets Massive Attack.

Maar dan zonder de gitaarwaaiers van de eerste en de beats van de tweede.

The best of both worlds.

Ik kan nauwelijks wachten op het nog te ontdekken Bluedusk en Make Lovely The Day.

Ik wil nu al 5 sterren uitdelen.

Miss Lizzy made me dizzy again.

avatar van raymondkeuters
Gewoon besteld bij Plato voor € 16,99 en vanmiddag opgehaald. Uitgebracht in een oplage van 8.000 stuks. Als groot Liz-fan natuurlijk een must-have in de collectie, al hou ik meer van de Garlands-sound. Maar die stem…

avatar van dazzler
5 sterren is er nog één te weinig.

dazzler schreef:
Cocteau Twins meets Massive Attack, maar dan zonder de gitaarwaaiers van de eerste en de beats van de tweede.
The best of both worlds.

Da’s een persoonlijke mening, die ik niet deel. Haar stem blijft wonderschoon, maar ik mis wel wat muzikale spanning, die ik bij CT en MA wel ervaarde.

Hoe fijn is het om Elisabeth Fraser weer te horen en dan wederom in een sprookjesachtige, broeierige setting genaamd Sun's Signature.

De handtekening van Liz is al voldoende om dit tot een succes te maken. Prachtige EP.

Wat zou het toch geweldig zijn als er nu ook een volwaardig album komt.

avatar van Don Cappuccino
Wat een pracht-EP is dit. De composities worden enorm zorgvuldig opgebouwd, balancerend tussen prog, folk, dreampop en triphop. Toch klinkt het absoluut niet overdreven doordacht of afgemeten, de emotie druipt er van af. Elizabeth klinkt echt betoverend mooi en kraakhelder. Vooral Apples vind ik misschien wel het mooiste nummer van het jaar tot nu toe, waarop ik zelfs een jaren '70 prog/folk-invloed hoor in het gitaarwerk, Steve Hackett (ex-Genesis) speelt dan ook op deze EP en je hoort zijn typerende tokkels en weemoedige weidse gitaarlijnen overal.

aERodynamIC schreef:

Wat zou het toch geweldig zijn als er nu ook een volwaardig album komt.

Er zijn geen verdere plannen op dit moment, aldus Fraser. Meer materiaal is er niet en komt er ook niet.

Maar ik hoop met je mee dat het er toch ooit van komt!

avatar van Kronos
En als dat volwaardige album er zou zijn, dan hopen we natuurlijk op een opvolger.

Met wat geluk heb ik van deze EP straks een van de 8000 exemplaren in huis.

avatar van Don Cappuccino
Poles Apart schreef:

Ik vind dat eigenlijk wel mooi, dat een artiest, ondanks alle lofzangen, gewoon zegt ''dit is wat ik te vertellen had onder deze naam, het is goed zo''.

Kronos schreef:
Met wat geluk heb ik van deze EP straks een van de 8000 exemplaren in huis.

Ik heb het op vinyl, maar wat een vreselijke kwaliteit en dat voor zo'n prachtplaat. Doet de luisterbeleving niet veel goed helaas.

avatar van Kronos
Da's jammer om te lezen, aERodynamIC.

Niet te veel van verwachten dus. En eerst nog even afwachten of het vinyl tot hier raakt.

Kronos schreef:
Da's jammer om te lezen, aERodynamIC.

Kant A klinkt bij mij uitstekend, maar op kant B gaat het mis. Ik moest al een exemplaar omruilen omdat er een kras op zat die voor een paar harde tikken zorgde. Kan gebeuren. Maar de kwaliteit van die kant was gewoon ook slecht dus het omruilen kwam wel uit.

Helaas hetzelfde euvel op mijn nieuwe exemplaar zonder kras. Op Discogs lees ik meer van die klachten en dan weet je het wel; dan moet je echt geluk hebben er eentje te treffen die dat niet heeft. Opvallend is dat ik daar vooral mensen over de A-kant hoor klagen.

Helaas is dit bij nieuw vinyl tegenwoordig een veel voorkomend probleem en dan gaan de prijzen ook al nergens meer over. Jammer.

Neemt niet weg dat ik dit een prachtige EP vind. Nu eens kijken of ik het toch niet mijn jaarlijstje in smokkel straks, want EP's neem ik daar nooit in op

avatar van Kronos
Dank voor de verdere uitleg aERodynamIC.

Ik koop zelden nog vinyl, maar omdat hier geen cd van is...

avatar van Mssr Renard
En een hi-res bandcamp-download? Als kk het leuk vind, ga ik ook vaak daar voor.

aERodynamIC schreef:
Helaas hetzelfde euvel op mijn nieuwe exemplaar zonder kras. [...] Opvallend is dat ik daar vooral mensen over de A-kant hoor klagen.

Bij mij ook kant A. Een serieuze kras er op. Het ziet er nog erger uit dan het klinkt, al heb ik nog niet met de koptelefoon beluisterd. Weet niet of ik dat aandurf.

afb. 1
afb. 2

avatar van Mssr Renard
De persing komt van : Schallplattenfabrik Pallas GmbH

Url: Schallplattenfabrik Pallas GmbH Label | Releases | Discogs

Heel veel slechte ervaringen lees ik bij reviews. Wat erg joh...

Ik zie trouwens ook dat Steve Hackett mee speelt. Nu is mijn interesse helemaal gewekt.

avatar van Kronos
Na drie keer spelen hoor je het al veel minder. Over het grootste deel is de kras oppervlakkig.

avatar van brt
brt
Toch schandalig dat voor een prijs als dit de pressing niet gewoon in orde is. Je zou je geld terug moeten kunnen vragen lijkt me?