Curren$y & The Alchemist - Continuance (2022)

Label: Jet Life

1. Half Moon Mornings (2:15)
  2. Reese's Cup (1:38)
  3. No Yeast (4:03)

met Boldy James

4. Obsession (2:45)
  5. Corvette Rally Stripes (4:11)

met Havoc en Wiz Khalifa

6. Whale Watching (3:25)

met Styles P

7. The Tonight Show (2:28)
  8. Signature Move (2:19)
  9. Louis Baggage (2:30)

met Babyface Ray

10. The Final Board (3:57)
  11. Jodeci Tape (2:04)
  12. Endurance Runners (3:10)

met Larry June

13. Kool & The Gang (2:39)
avatar van Yestsida
Wat zijn deze heren toch productief.

Curren$y volg ik al ettelijke jaren niet meer aangezien het moeilijk bij te houden is door de enorme hoeveelheid werk dat hij uitbrengt, maar een collaboratiealbum met The Alchemist (of Harry Fraud zoals vorig jaar)? Ja, dan weet hij mijn interesse terug te wekken!

Continuance is een heerlijk rustgevend album geworden. De producties van The Alchemist zijn op maat gemaakt voor de laidback flow en stem van Spitta. Voor een rapper als dit moet ik wel in de mood zijn maar als dat het geval is is dit genieten hoor.
Neem de piano die een belangrijk element is op Reese's Cup of de chille lounge vibes van een nummer als Whale Watching als voorbeelden.
Als geheel heel solide zonder echte uitschieters te hebben, maar dat is wel vaker het geval bij een project geproduceerd door ALC.

De gastartiesten zijn allen op hun plaats, met name Havoc vond ik een uitstekende strofe hebben!

Relaxt plaatje!

4*.

avatar van Nr.4
Ik vind het, zoals vaker bij Curren$y en soms ook bij Alchemist, allemaal te rustig. Bij de verse van Boldy James veer ik even op, die samenwerking met Alchemist en hem vind ik vele malen toffer. Verder geniet ik wel van The Tonight Show door de productie, de rest van de tracks naar mijn idee erg inwisselbaar. Nou weet ik dat ik niet bij Curren$y moet zijn voor wijsheden waar ik in mijn bestaan wat mee kan, maar Obsession vind ik dan wel weer het andere uiterste.

avatar van JayM
Ik vind die rust hier juist goed werken. Er is natuurlijk een risico dat het op den duur eentonig kan aanvoelen, maar ik heb daar geen last van. Daarvoor zijn de producties van Alc gelaagd genoeg voor. Tekstueel is het niet veel anders dan dat je van Curren$y kan verwachten, maar voor mij gaat het hier juist om de vibe en het gevoel wat dit album geeft. Laat die broeierige zomeravonden/nachten maar komen.

Rene1979
Ik sluit mij aan bij JayM wat ik met Freddie niet had ic Alc heb ik nu wel, een goed en lekker album om naar te luisteren.