Motörhead - March ör Die (1992)

Metal / Rock
Label: Epic

1. Stand (3:31)
  2. Cat Scratch Fever (3:53)
  3. Bad Religion (5:02)
  4. Jack the Ripper (4:39)
  5. I Ain't No Nice Guy (4:16)

met Ozzy Osbourne en Slash

6. Hellraiser (4:37)
  7. Asylum Choir (3:41)
  8. Too Good to Be True (3:36)
  9. You Better Run (4:51)

met Slash

10. Name in Vain (3:06)
  11. March ör Die (5:41)
avatar van Mart
Een wat minder Motörhead album. Nummers als Stand, I Ain't No Nice Guy en You Better Run zijn best goed, en dan met name de laatste twee, die erg afwijken van wat Motörhead normaal doet. Zo is I Ain't No Nice Guy een acoustische ballad met een mooie tekst en You Better Run een bluesy nummer met zo'n typische, herkenbare riff (die ook te horen is in het nummer Mannish Boy van Muddy Waters).
De rest is redelijk en prima aan te horen, het is wat meer mid-tempo dan het andere Motörhead-werk. Eigenlijk vind ik alleen het titelnummer nogal matig, omdat het veel te traag is en omdat dat "Die! Die!" nogal irritant wordt na een tijdje. Al met al kan ik nog een voldoende hiervoor geven.

avatar van lynyrd
1,5
Laatst nog eens gedraaid in de auto, dit is de zwakste cd van Lemmy en zijn vriendjes op een nummer na is het een puinhoop, vooral dat nummer "march ör die" ik dacht dat mijn speakers kapot waren, vreselijk !

avatar van Kondoro0614
Pfoe, zeker na '1916' was dit een heel slechte album. Er zit geen pit in het album, klinkt ontzettend eentonig en wist me persoonlijk nergens echt te raken. En dat is toch iets wat ik al langere tijd vreesde bij Motörhead en vaker tegen ben gekomen: de band weet me héél slecht te raken en vooral slecht te boeien, de interesse is snel alweer vervlogen bij dit album, en dat is jammer.

Dit is het slechtste werkje is wat Motörhead tot nu toe op de wereld heeft gezet, de wat slechtere productie van hun titelalbum zit me dan ook nog steeds in de weg. Toch kon 'March ör Die' mij niet bekoren, vond ik de productie ook hier best matig en zijn de nummers geen van allen eigenlijk echt héél interessant om naar te luisteren. En hij eindigt laag in mijn marathon.

Er waren twee nummers op het album waarvan ik toch nog wel een beetje van onder de indruk was. Vooral 'Stand' en 'Hellraiser' deden het beiden goed in mijn ogen en dit waren de twee nummers waarom ik dit album heb afgeluisterd. De samenwerking met Ozzy Osbourne en Slash wekte mijn interesse ook erg. Toch was het er tussendoor best eentonig en het titelnummer 'March ör Die' vond ik eigenlijk lachwekkend slecht, zeker als je '1916', 'Ace of Spades' en 'Overkill' er bij neemt, dan had je het toch best professioneler verwacht. Nee, dit album van Motörhead is me wederom niet bevallen.

Voorlopige tussenstand:
01. Ace of Spades