Cobra the Impaler - Colossal Gods (2022)

Belgiƫ
Label: Listenable

1. Colossal Gods (5:10)
  2. Blood Eye (5:08)
  3. Tempest Rising (5:15)
  4. Spirit of Lyssa (5:52)
  5. Scorched Earth (4:57)
  6. Spawn of the Forgotten (5:10)
  7. Demigods (5:05)
  8. Mountains (5:37)
avatar van james_cameron
Mastodon-achtige metal uit België, aangevuld met een vleugje occulte rock a la Ghost. Het klinkt in ieder geval bijzonder aangenaam, al kan ik onder de acht tracks geen echte hoogvliegers bespeuren. Het niveau ligt gewoon continu vrij hoog, laten we het daarop houden. Qua produktie had het album wel wat voller en steviger mogen klinken, maar verder is dit een prima debuut.

avatar van CWTAB
Het klinkt voor mij allemaal redelijk wat hetzelfde, voor mij stoort de zang soms.. veel van hetzelfde (soms wat geforceerd overkomend zelfs).

Niet slecht maar nu ook niet de revelatie die her en der geprezen wordt, eerder een band die live veel meer indruk maakt dan op plaat

Zeer solide metal/rock met vele uitschieters zoals Blood Eye, Spirit of Lyssa (Flash of the blade ) Scorched Earth, Spawn of the Forgotten, Mountains.
Bijna perfect.

avatar van legian
Er is inderdaad een hoog Mastodon gehalte, de latere Mastodon dan wel. Het is prima te verteren en bij vlagen komen ze erg lekker uit de hoek. Geen bijzonder hoogstaande muziek, maar wel een prima plaat om te horen.