Motörhead - We Are Motörhead (2000)

3,79

Label: CMC

1. See Me Burning (2:59)
  2. Slow Dance (4:29)
  3. Stay Out of Jail (3:02)
  4. God Save the Queen (3:19)
  5. Out to Lunch (3:26)
  6. Wake the Dead (5:14)
  7. One More Fucking Time (6:46)
  8. Stagefright / Crash and Burn (3:02)
  9. (Wearing Your) Heart on Your Sleeve (3:42)
  10. We Are Motorhead (2:21)
19 BERICHTEN 1 MENING

MetalDex
Opvallend dat hier nog geen berichten zijn geplaatst:
dit moet toch wel een van de bekendste Motörhead-albums zijn sinds Ace of Spades. En niet voor niets! Hier staat echt geen enkel zwak nummer op. Natuurlijk weinig verassends, maar dat is natuurlijk de grote charme van Motörhead. De plaat begint met het ruige See Me Burning, in een razend tempo komen dan de toppers van dit album Slow Dance en Stay Out of Jail voorbij. God Save the Queen is een (te) vaak gecovered nummer, maar de Motörhead versie blijft leuk. Daarna blijft het album doordenderen met Out to Lunch, Wake the Dead. Dan is er even een moment van bezinning met One More Fucking Time, de beste Motörhead-ballad die er is (vind ik althans). Het 'neck-wrecking' (zoals dat in het Engels zo mooi heet) Stagefright/Crash and Burn heeft een onwaarschijnlijke riff, prachtig. (Wearing Your) Heart on Your Sleeve is een 'ouderwets' nummer, dat veel lijkt op de Motörhead nummers uit de jaren '80. En het album sluit af met de instant klassieker en concertopener We Are Motörhead (and we're gonna kick your ass!)

avatar van HammerHead

Ik moet toch nog maar eens wat latere platen van Motörhead gaan beluisteren, want de 2de helft van de jaren '90 ben ik ze wat uit het oog verloren, maar dankzij MuMe heb ik de laatste 2 platen in elk geval niet gemist.

Leuk dat je die berichtjes plaatst Dex, ik zal eens op zoek gaan naar in elk geval deze en Overnight Sensation.

avatar van AGE-411

Ik zou zeggen, maak er nog een paar als deze plaat (en zoals Inferno) en stop er dan maar mee, Lemmy. Je pensioen heb je wel verdient.

But old lemmy kept on rocking till death ... (anno 2020)
Hij verdient een standbeeld.

avatar van ricardo
ook alweer een topplaat van motorhead met veel pakkende songs 4.5 sterren, het valt me op dat bij de meeste motorhead albums maar weinig berichtjes geplaatst worden, ik heb het idee dat deze band toch schromelijk onderschat word het is toch een van de beste heavy rock n`roll bands ever samen met ac/dc,deep purple en led zeppelin

avatar van ricardo
hammerhead de albums die ik noemde bij sacrifice zijn top maar deze ook , ook beter dan inferno waar minder variatie in zit dan deze goede productie en allemaal niet moeilijk doen gewoon lekker raggen met lemmy nummers

avatar van ricardo
Vandaag tot 10 keer toe het titelnummer teruggeskipt,wat een geweldige beuker is dat toch,kan er geen genoeg van krijgen.1 van de beste nummers ooit van Motorhead vind ik.

avatar van ricardo
Er is maar weinig belangstelling voor deze zeer gevarieerde en harde plaat van Mororhead. Zonde eigenlijk, want dit vind ik eigenlijk het laatste echt goede Motorhead album.

avatar van Sinner
Nou ja "laatst echt goede" vind ook weer een beetje té - het is wel zonder twijfel het beste album sinds "Overnight Sensation" maar ook "Kiss Of Death" en zeker "Motorizer" zijn wat mij betreft erg solide albums. In ieder geval is er wat mij betreft haast geen enkele andere band in het heavy genre die na 30 jaar nog steeds bijna zonder uitzondering kwaliteit weet te leveren. (ik vind dan ook geen enkel album van Motorhead echt slecht - enkel wat "minder goed").

Maar "We Are Motorhead" springt er voor mij ook uit. De titletrack is net zo'n klassieker als Overkill, Ace Of Spades of Iron Fist. One More Fucking Time is ook voor mij wellicht één van de beste Motorhead ballads (samen met Ain't No Nice Guy ) en nummers als See Me Burning, Slow Dance en Stay Out Of Jail zijn zonder uitzondering gewoon erg sterk.

avatar van rudiger

Op de cover van deze cd zou eigenlijk een waarschuwing moeten staan . Niet Geschikt Voor Jeugdige Oren Wegens Te Veel Geweld .
Want geweld is het juiste woord , dit doet een beroep op de trommelvliezen .
Ik denk dat ik dit thuis niet hoef te draaien want dan vliegt het hele bestek richting stereo .

avatar van ricardo
Maar wat vind je verder van het album rudiger, bevalt het je verder wel?

avatar van rudiger

ricardo schreef:
Maar wat vind je verder van het album rudiger, bevalt het je verder wel?

Ik weet zelf niet wat ik ervan vind .

avatar van AGE-411

In mijn ontdekkingstocht om alle albums tussen Orgasmatron en inferno te ontdekken heb ik deze nog niet tegen gekomen.

Ik doe het echter niet zo van: allemaal vandaag downloaden. Als ik keer een zie liggen in de winkel voor 6€ ofzo neem ik die mee. Of in de large: bonusartikel opgeven.

Maar ik kijk toch wel uit naar deze zeg. Mss moet ik gerichter zoeken. De score prikkeld mij wel

rudiger schreef:

Ik weet zelf niet wat ik ervan vind .
Maar de titeltrack dan, vind je dat geen goed nummer dan rudiger?

AGE-411 schreef:

Jij als enorme Motorhead fan moet deze al lang en breed in huis hebben toch AGE-411, al was het alleen maar voor de meer dan magistrale titeltrack.

avatar van ricardo
Geweldig album is dit eigenlijk. Ik heb hem vandaag de hele dag in de auto gedraaid, in totaal zo'n 5 keer. Maar dit is een knaller van jewelste natuurlijk. Ook vind ik dit de laatste echte Motorhead kraker. Deze is ook zeker beter dan Inferno vind ik, vooral vanwege de variatie die hier meer op aanwezig is dan op Inferno. De metal periode van Motorhead is eigenlijk begonnen bij 1916. De albums die niet te missen zijn van die periode tot nu, en in mijn ogen iedere Motorhead liefhebber eens beluisterd zou moeten hebben zijn vooral Bastards, Overnight Sensation, deze en evt nog Inferno, vanwege de explosiviteit. Maar daar kan deze plaat ook wel wat van.

avatar van B.Robertson
Tjonge,wat een positieve beoordelingen van jullie.Goed,alweer 9 jaar geleden kocht ik deze cd.Met een uitermate gezellig openingsnr:See me burning.Lekker als je van je werk thuiskomt dit even opzetten.Stay out of jail is favoriet.Dan de ballad fucking time,erg goed. Het titelnr. was toch een uniek openingsnr.voor de liveconcerten. Goed 4 sterren.

PriestMaiden
Typische Motorhead schijf die rockt zoals het moet!

avatar van AOVV
Uitstekend album van Motörhead. Kop en staart vind ik het lekkerst, met de onweerstaanbare rocker 'See Me Burning' en instant classic 'We Are Motörhead'. Maar ook alles wat daartussenin te vinden is, biedt meer dan genoeg kwaliteit.

Zo is 'Stagefright / Crash and Burn' begiftigd met een zalige gitaarriff, zijn 'Slow Dance' en 'Stay Out of Jail' al bijna even straf als de opener, en dendert 'Wake the Dead' als een stoomtrein nietsontziend maar door en door.

De cover 'God Save the Queen' is een niet bijster originele keuze, maar deze versie kan er wel mee door. Ballad 'One More Fucking Time' duurt me net iets te lang, maar ach, we mogen zeker niet klagen.

Op deze wijze wist Motörhead het nieuwe millennium meteen op uiterst positieve wijze in te zetten, en lieten Lemmy en kornuiten horen nog lang niet versleten te zijn. Ook de speelduur van het plaatje (onder de veertig minuten) is ideaal; veel langer hoeft een studioplaat van Motörhead wat mij betreft ook niet te duren.

4 sterren

avatar van Spoelworm

AGE-411 schreef:

But old lemmy kept on rocking till death ... (anno 2020)
Hij verdient een standbeeld.

Je zat er - helaas- niet ver van af.