Motörhead - We Are Motörhead (2000)

Label: SPV

1. See Me Burning (2:59)
  2. Slow Dance (4:29)
  3. Stay Out of Jail (3:02)
  4. God Save the Queen (3:19)
  5. Out to Lunch (3:26)
  6. Wake the Dead (5:14)
  7. One More Fucking Time (6:46)
  8. Stagefright / Crash & Burn (3:02)
  9. (Wearing Your) Heart on Your Sleeve (3:42)
  10. We Are Motorhead (2:21)
avatar van AOVV
Uitstekend album van Motörhead. Kop en staart vind ik het lekkerst, met de onweerstaanbare rocker 'See Me Burning' en instant classic 'We Are Motörhead'. Maar ook alles wat daartussenin te vinden is, biedt meer dan genoeg kwaliteit.

Zo is 'Stagefright / Crash and Burn' begiftigd met een zalige gitaarriff, zijn 'Slow Dance' en 'Stay Out of Jail' al bijna even straf als de opener, en dendert 'Wake the Dead' als een stoomtrein nietsontziend maar door en door.

De cover 'God Save the Queen' is een niet bijster originele keuze, maar deze versie kan er wel mee door. Ballad 'One More Fucking Time' duurt me net iets te lang, maar ach, we mogen zeker niet klagen.

Op deze wijze wist Motörhead het nieuwe millennium meteen op uiterst positieve wijze in te zetten, en lieten Lemmy en kornuiten horen nog lang niet versleten te zijn. Ook de speelduur van het plaatje (onder de veertig minuten) is ideaal; veel langer hoeft een studioplaat van Motörhead wat mij betreft ook niet te duren.

4 sterren

avatar van Kondoro0614
Eindelijk weer eens een album die me na de erg slechte album 'Snake Bite Love' weer wat weet op te tillen. Het album kent gelukkig weer een goeie productie en alles klinkt goed, of nouja 'alles klinkt goed' is ook wel weer een beetje overdrijven, het gitaarspel klinkt in ieder geval weer beter en het is niet allemaal zo eentonig meer, dat zijn zeker pluspunten die je in je zak mag steken. De nummers zijn weer wat harder en de korte 37 minuten knallen snel weg.

Er staan weer wat leuke nummers op het album. Toch kan ik niet héél erg wennen aan deze band en ben ik nog steeds er van overtuigd dat ze te over-hyped zijn voor de kunsten die ze laten horen, er zitten echt wel harde nummers tussen maar qua kwaliteit stap ik persoonlijk snel over na andere bands. 'God Save the Queen' is leuk om te horen maar vond ik op sommige momenten wat weg hebben van " Blitzkrieg Bop", dat is jammer. Voor de rest prima vermaakt met 'We Are Motörhead' en ten opzichte van het voorgaande album weer een verbetering maar, ze kunnen me maar niet overtuigen met hun albums en ik blijf daar best stug in: Motörhead word niet mijn favoriete band.

Voorlopige tussenstand:
01. Ace of Spades