Bun B & Cory Mo - Mo Trill (2022)

Label: C-Mozart

3. My Queen (3:49)

met 2 Chainz, Wale en CeeLo Green

4. This World (4:15)

met Big K.R.I.T., Trae tha Truth en Raheem DeVaughn

5. Queenie Keepin It Trill [Skit] (0:34)
  6. Feel Good (4:06)

met Devin the Dude en Mattie B

7. Theme Song (2:42)

met Benny the Butcher

8. The Geto (2:41)

met Z-Ro

9. Duces in the Wind (2:52)

met Larry June en Le$

10. The Streets (3:06)

met Ink

11. Pot of Gold (3:14)

met Y'Anna Crawley

avatar van Yestsida
Genieten!

Levende legende Bun B is terug met een album, eentje dat volledig geproduceerd is door Cory Mo. De producer heeft in het verleden onder andere geproduceerd op het allerlaatste UGK-album. Bun B past echt perfect op dit type beats en houdt voor mijn part de naam van UGK goed hoog. UGK is waarschijnlijk wel mijn meest favoriete Hip Hop-duo. Dringend moet ik de albums allen nog eens in de volledigheid beluisteren!

Bun rapt op het level dat we wel van hem mogen verwachten en Cory Mo (met co-producers op 3 tracks) zorgt ervoor dat er over het algemeen een feel-good gevoel over Mo Trill sluimert. Als groot fan van UGK en iemand dat, vooral vroeger, ontzettend veel naar H-Town-rap luisterde kan ik dit absoluut goed smaken.

Slim Thug, Lil' Keke, Trae tha Truth, Devin the Dude, Z-Ro en Le$ zijn exact dé gastartiesten die je erbij moet halen om het H-Town gevoel aan te sterken. Maar ook mede-Zuidelijken David Banner en vooral Big K.R.I.T. bewijzen enkel eer aan dit geluid.
De andere gastartiesten doen het naar mijn mening ook allemaal uitmuntend, ze passen perfect op de producties van Cory Mo. Mo Trill staat vol gastartiesten maar ik vind persoonlijk dat Bun B steeds best klinkt in samenwerking met iemand anders, liefst met wijlen Pimp C uiteraard.

De tracks zijn allen aan elkaar gewaagd en ik word oprecht gelukkig als dit project op staat. This World is iets zwaarder op de hand dan het gros maar is ook een pareltje, vooral het pianowerk van Zaytoven is subliem.

Als je opbeurende Hip Hop wil horen dat simpel in het gehoor ligt is dit absoluut een aanrader!

avatar van Silky & Smooth
Zinin! Qua tracklist één van de meest interessante platen in jaren!

bennerd
Het duurt niet te lang, positief ontvangen door Yestsida, UGK-gerelateerde producties, heel veel aan southern hiphop typerende features. Kan niet mislopen, toch?

avatar van Silky & Smooth
Was toch te mooi om waar te zijn. Cory Mo is natuurlijk een oude bekend van Bun B (en Pimp C), maar hij levert niet bepaalde de beats waarop ik hoopt. Ze zijn vrij ingetogen en soms zelfs een beetje plastic. Ook de zoete refreintjes doen het niet voor mij. Voor de rest leveren Bun B en de andere gasten zoals verwacht, maar het is toch een beetje slap plaatje als je hoopte dikke, broeiende Dirty South beats.

bennerd
Toch vind ik hem wel weer fijn, ook al voelt het meer aan als een tussendoortje. Lekker southern aanvoelend plaatje dat fijn wegluistert en me eraan herinnert dat het zuiden van de VS toch wel de meest karakteristieke rappers heeft.

Benny the Butcher is ook eindelijk weer niet storend.

avatar van Silky & Smooth
In mijn slab met de raampjes open en het zonnetje aan viel het inderdaad wel mee