Mavis Staples & Levon Helm - Carry Me Home (2022)

Soul / Roots
Label: ANTI-

1. This Is My Country (4:34)
  2. Trouble in My Mind (5:04)
  3. Farther Along (4:22)
  4. Hand Writing on the Wall (4:06)
  5. I Wish I Knew How It Would Feel to Be Free (3:42)
  6. Move Along Train (3:27)
  7. This May Be the Last Time (4:38)
  8. When I Go Away (5:16)
  9. Wide River to Cross (5:08)
  10. You Got to Move (2:41)
  11. You Got to Serve Somebody (5:36)
  12. The Weight (5:56)
avatar van Poles Apart
Het laatste wapenfeit van Band-held Levon Helm, opgenomen in z'n eigen studio in Woodstock in 2011 vlak voor z'n dood (amper een jaar later) met Mavis Staples in topvorm. Genieten geblazen en de lol die ze samen hadden spat er van af.

avatar van MarkS73
Wat een ongelofelijk lekker album is dit, nu vind ik dat meestal wel van de albums van Mavis maar dit swingt helemaal wel de pan uit.

avatar van Reijersen
Dit zijn niet per se nieuwe songs, want in 2011 al opgenomen. Maar het is wel nieuw als zijnde nooit uitgebracht. De samenwerking van legendes Mavis Staples en Levon Helm is er eentje geworden die een glimlach op je gezicht tovert. Het is niet alleen kwalitatief uiterst sterk, maar het heeft ook een bepaalde positieve sfeer over zich wat je met veel plezier doet luisteren. De groove is vaak goed aanwezig, aan koortjes is ook geen gebrek. Mavis heeft natuurlijk die mooie, diepe, wat hese stem en draagt daarmee met gemak de nummers. Haar ervaring is duidelijk hoorbaar in de wijze waarop ze nummers aanpakt. Qua stijlen loopt het van blues naar soul, van meer roots/folk naar gospel. Een prachtige plaat. Luister dit gerust en zet die glimlach op je gezicht.