U96 - Das Boot (1992)

2. Come 2gether (3:54)
  3. Der Kommandant (5:14)
  4. No Control (3:51)
  5. Art of U96 (3:17)
  6. I Wanna Be a Kennedy (4:30)
  7. Ambient Underworld (4:26)
  8. Sporty Animal-Loving Extrovert (5:30)
  9. Sonar Sequences (5:56)
  10. Das Boot [Klassik Version] (1:56)
Electro_
Das Boot heb ik laatst gedownload als een nummer van Kraftwerk. Hmm, maar even op zoek gaan hiernaar.

avatar van gemaster
Het nummer is niet van Kraftwerk.

Electro_
Nee had ik al door, klinkt wel precies als Kraftwerk vind ik.

avatar van gemaster
In principe klinkt alle Duitse electronica als Kraftwerk

Electro_
Mwah valt wel mee vind ik.

avatar van Djarune
haha een album met 10 nummers waarvan één 2x, waarop de cover staat 'including at least 10 top-ten hits'. Duitsers zijn toch rare jongens. Er staan dus meer hits op dan nummers?? bovendien ken ik er maar weinig van...

avatar van musicfriek
Das Boot blijf ik een van de mooiste dancenummers uit de jaren 90 vinden. Toen ik nog een friekje was ging ik helemaal uit mijn dak als het nummer voorbij kwam in de plaatselijke discotheek (Barcarolle, Veendam). En mijn zusje mij maar vreemd aankijken...

Emergency, e-e-mergency, one two three tech, one two three tech!

avatar van Flammazine
En van de eerste cd's die ik ooit kocht, en buiten Das Boot(een klassieker,jaja) staat er niet veel soeps op. Al kan ik me Art of U96 en I Wanna Be a Kennedy nog wel voor de geest halen. Wat deze kerel later allemaal zou uitvreten was zeker van den hond zijn kloten. Night In Motion, iemand?

avatar van jellorum
Das Boot is

avatar van winterstorm
Flammazine schreef:

Ja, 'Das Boot' is een uniek nummer. Heerlijk om dat weer eens lekker luid af te spelen. Je kan natuurlijk twijfelen aan de capaciteiten van U96 als je de andere nummers hoort, die niet gebaseerd zijn op een meesterwerk van Klaus Doldinger. En die twijfel is ook wel wat terecht. Geen enkel ander nummer van U96 evenaarde nog ooit 'Das Boot'.

avatar van fluidvirgo
Lol, dat opschrift; "The TV advertised mega-seller album including at least 10 top-ten hits."

Eens even zien; hmmm, er staan precies tien tracks op.. En buiten Das Boot verdient geen enkele track op dit album het predikaat "top-ten hit". Volgens mij is naast I wanna be a Kennedy (kwam die niet verder dan de tip?) niets op single uitgekomen...
Prachtig, dat grenzeloze Duitse optimisme

avatar van vigil
musicfriek schreef:

Emergency, e-e-mergency, one two three tech, one two three tech!

Ja dat waren nog eens tijden in Veendam

avatar van PEN15
Ik neem aan dat 2 a 3 nummers zijn gebasseerd op score van Klaus Doldinger en de rest van de samples uit de film komen?

um den Welter, um den Welter...
Gruß Herr Kommandant!
Langsame Fahrt voraus!
Beeilung Jungs!

Ik vind enkele nummers voor een deel wel lekker ruig, voor de andere helft zeer slordig ingevuld. Wanna be a Kennedy bijvoorbeeld met dat soort van sonar-drilboren effect, de rest van dat nr is zeer rommelig alsof hij niet meer wist hoe hij het moest afmaken.
Ambient Underworld vind ik echt een gruwelijke draak, lijkt haast op een 13-in-een-dozijn Snap! nummer.

Ma-xi-mum Ve-lo-ci-ty!

avatar van wirbel
Dit was ook één van mijn eerste cd's, de andere was Enigma. Een echte klassieker omdat het in die tijd echt nieuw was om dit soort muziek te horen, als je alleen naar de radio luisterde of MTV keek. Bovendien waren de nummers erg sterk ondanks dat de cd als geheel niet overal hetzelfde niveau houdt. En wie zegt dat Duitsers geen humor hebben met de tekst op de cover?

avatar van Shelter
Das Boot was toch wel een gigantische topper, nog steeds wel leuk om te horen.
Die onderzeeer geluidjes waren toch mooi verwerkt en de clip was toch ook leuk voor die tijd.

avatar van RogerV
Das Boot was en is nog steeds vet inderdaad. Die eftige tussenstukjes en dan lekker los in die bekende melodie. Wat een climax. En die sonargeluiden zijn ook vet.

De rest van het album begint wel aardig met tracks als come2gether en No Control. Maar dat zakt al snel dramatisch in naar flauwe, slappe en gedateerde tracks. Hij wist bij lange na niet het niveau van bijvoorbeeld Jam & Spoon of Westbam te behalen.