The Pineapple Thief - Give It Back (2022)

Label: KScope

1. Wretched Soul [Rewired] (5:27)
  2. Dead in the Water [Rewired] (4:45)
  3. Give It Back [Rewired] (6:20)
  4. Build a World [Rewired] (3:42)
  5. Start Your Descent [Rewired] (4:23)
  6. 137 [Rewired] (5:05)
  7. Shoot First [Rewired] (3:44)
  8. Boxing Day [Rewired] (3:26)
  9. Warm [Rewired] (3:59)
  10. Someone Pull Me Out [Rewired] (4:00)
  11. Last Man Standing [Rewired] (5:16)
  12. Little Man [Rewired] (3:53)
avatar van Bonk
Tja, ik wilde hier iets schrijven over hoe lastig het is dit album te beoordelen. Dat het namelijk veel goede muziek en lekkere nummers bevat, maar dat de toegevoegde waarde van dit album nihil is, aangezien het allemaal al eens eerder in iets andere uitvoeringen voorbij is gekomen.
Maar nu blijk ik niet de eerste te zijn die dat vindt. Ach, laat ik het dan nog maar eens bevestigen. Als je niets kent van The Pineapple Thief dan is dit album de aanschaf zeker waard. Heb je alles al, dan niet.

avatar van Alicia
Ik zou bijna willen zeggen: koop nu maar gewoon de originele TPT albums (dus niet deze) als je de muziek van Bruce Soord en co. goed vindt.

Of - net als Alicia - dit album voor 'erbij' - als een soort van veredelde verzamelaar - maar slechts alléén als je The Pineapple Thief helemaal super vindt.

(Nou ja, zo kan die wel weer, Alicia!)

Gisteren de blu-ray 'Nothing but the Truth' weer eens opgezet en beluisterd met de nieuwe oortjes in. Wow!
Maar dat album is feitelijk van hetzelfde laken een (ander) pak.