Danny Elfman - Batman (1989)

Score
Label: Warner Bros.

1. The Batman Theme (2:38)
  2. Roof Fight (1:21)
  3. First Confrontation (4:45)
  4. Kitchen, Surgery, Face-off (3:09)
  5. Flowers (1:50)
  6. Clown Attack (1:45)
  7. Batman to the Rescue (3:57)
  8. Roasted Dude (1:01)
  9. Photos / Beautiful Dreamer (2:30)
  10. Descent into Mystery (1:32)
  11. The Bat Cave (2:34)
  12. The Joker's Poem (0:58)
  13. Childhood Remembered (2:42)
  14. Love Theme (1:29)
  15. Charge of the Batmobile (1:42)
  16. Attack of the Batwing (4:46)
  17. Up the Cathedral (5:06)
  18. Waltz to the Death (3:56)
  19. The Final Confrontation (3:49)
  20. Finale (1:46)
  21. Batman Theme Reprise (1:24)
avatar van JoeHallenbeck
Een van de beste scores van Elfman (zo niet de beste).

wat een ubervette film is dit toch.. gedver

avatar van Thunderball
Erg mooie, sfeervolle score. Het Batmantheme is echt heel erg goed en overheerst de rest van de score. Er gaat erg veel dreiging van de muziek uit en het versterkt daardoor nog maar eens de beelden. Erg goed en met veel klasse gemaakt.

Ik heb trouwens alleen de originele LP en volgens mij staan hier boven meer tracks vermeld dan er bij mij opstaan. Kan me niet voorstellen dat er 54 minuten op een LP kunnen.

4 sterren.

avatar van JohnWilliams
4 Sterren, dat vind ik ook, al hoewel ik Batman Returns in sommige momenten wat beter vind dan deze Score. Ondanks dat 4 sterren ook vanwege dat prachtige deuntje van de Joker.

avatar van Bruce Almighty
Batman vind ik zeer mooie muziek Jack Nicholson & Micheal Keaton stelen de show in de film en Danny Elfman steelt de show in de muziek!

* * * *

avatar van JohnWilliams
Batman is inderdaad 1 van de toppers van Elfman samen met Spider-Man. Hij kan dus goeie Superhelden-Muziek maken. De muziek van de Hulk is ook prachtig gecomponeerd. Van Men in Black ben ik niet zo weg, maar dat zijn ook niet zulke Superhelden.

avatar van Dirigent
Batman vind ik zowel Film als Muziek : Leuk en Mooi.
Danny Elfman vind ik zowieso een hele Goede componist.
Jack Nicholson en Micheal Keaton zorgen voor de Film.
Maar de Filmmuziek kun je met gemak aan Danny overlaten hoor.

avatar van JohnWilliams
Inderdaad! Elfman is erg goed in het componeren van Superhelden scores (Batman, The Hulk, Spider-Man).

avatar van Thunderball
Ik heb deze net via bol.com (daar kost ie slechts 8 euri) ontvangen en hij staat nu op.
Erg goed, was lang geleden dat ik hem gehoord had.

avatar van thomzi50
Degelijke en functionele score, maar doet me eigenlijk geen seconde echt iets.

Het wordt tijd dat ik de film eens ga zien. De muziek is alvast heel goed.