Brock Davis - A Song Waiting to Be Sung (2022)

1 stem

Canada
Country / Roots
Label: Raintown

1. I Choose Love (3:23)
  2. Can't Get Close Enough to You (3:17)
  3. I Get It Now (3:23)
  4. All Free (3:28)
  5. A Song Waiting to Be Sung (4:47)
  6. Your One and Only Life (3:37)
  7. We Will Rise (3:14)
  8. Bullets and Blood (3:07)
  9. Second Time Around (3:40)
  10. Bet on Love (3:29)
  11. Marking Time (4:12)
  12. Any Lie (3:22)
  13. I Don't Wanna Be That Guy (2:54)
avatar van Lura
Voordat ik albums beluister heb ik altijd de gewoonte om eerst even de credits te bekijken. Daarbij viel me meteen pedal steel gitarist Russ Pahl op. Pahl is een van de meest gevraagde sessiemuzikanten van de Verenigde Staten.

Aanvankelijk zou Pahl op het gehele album A Song Waiting to Be Sung meespelen, maar door de Coronapandemie bleef dat beperkt tot de titelsong en Bullets and Blood. Maar ook de andere pedal steel gitarist, Scotty Sanders, is een zeer ervaren sessiemuzikant. Brock Davis blijkt dus omringd te worden door uitstekende begeleiders.

Brock groeide op in een klein stadje nabij Vancouver, Canada. Tegenwoordig verdeelt hij zijn tijd tussen Santa Cruz, Californië en Nashville, Tennessee. Brock startte zijn professionele muziekcarrière al in zijn tienerjaren, begon veel op te treden en albums te maken, die konden rekenen op de nodige lovende kritieken. Vervolgens keerde hij de muziek tijdelijk de rug toe om een gezin te stichten en werkte hij een tijd in Silicon Valley in een zware functie.

Nu is Brock terug met A Song Waiting to Be Sung, een louterende collectie Americana en Indie country songs. Songs waarin onder andere een jeugdtrauma, een onhoudbaar huwelijk en zijn belevenissen in Silicon Valley ter sprake komen. Volgens Brock is het uiteindelijk een triomfantelijk statement geworden van tweede kansen, liefde, eenheid en vergeving.

Het liefste hoor ik Brock in de meer soulvolle nummers en in nummers, waarvan je de refreinen meteen kunt meezingen, zoals All Free, een van mijn favorieten. Naast de nodige uptemposongs ook hier en daar een rustpuntje, zoals Your One and Only Life.

De songs hadden enige tijd nodig om volledig bij mij in te dalen. Brock produceerde zelf op uitstekende wijze het album. Op een eerlijke manier maakt Brock op A Song Waiting to Be Sung vooral schoon schip met problemen, die aan hem knaagden