The Americans - Stand True (2022)

Roots / Rock
Label: Loose

1. Stand True (4:18)
  2. Born with a Broken Heart (3:39)
  3. Give Way (4:11)
  4. The Day I Let You Down (3:54)
  5. Farewell (2:49)
  6. Guest of Honor (2:52)
  7. Romeo (3:05)
  8. Sore Bones (2:00)
  9. What I Would Do (4:19)
  10. Orion (2:52)
  11. Here with You (3:23)
avatar van jerome988
Eindelijk!

avatar van Poles Apart
De stem van de zanger doet aan die van Ed Kowalcyk (Live) denken.

avatar van Koos R.
Een heerlijk verfrissende stijlvolle rockende rootsrock album, zonder dat het allemaal standaard rootsrock is. Dat doet me goed. Het openingsnummer Stand True is heerlijk alternatief, goed gezongen. De kracht wordt doorgezet in het tweede nummer.

The day I let you down, een slow rootsrocker, doch door de manier van zingen wellicht niet helemaal de ballad die iedereen voor in eerste instantie voor ogen zal hebben. Gezien de tekst en de latere iets stevigere versnelling te begrijpen dat hier weer een uit het leven gegrepen het-zit-me-niet-mee-levensverhaal wordt verteld. In Guest of Honor komt de akoestische gitaar sterk naar voren. Klassiek singer-songwriterstijl ondersteund door een minimale ondersteuning aan instrumenten.

Het is erg prettig om weer eens een rootsrock album te horen, waarbij de ritmes iets alternatief zijn, de kracht duidelijk hoorbaar is, er sterk wordt gezongen en het zeker geen doorsnee album is. Fijn!