Seventh Wonder - The Testament (2022)

Zweden
Label: Frontiers

1. Warriors (4:42)
  2. The Light (6:19)
  3. I Carry the Blame (6:06)
  4. Reflections (5:35)
  5. The Red River (6:12)
  6. Invincible (3:39)
  7. Mindkiller (5:58)
  8. Under a Clear Blue Sky (8:45)
  9. Elegy (5:51)
avatar van AOR_Lover
Waarachtig weer een lekker album van de heren uit Zweden. Tommy Karevik is prima op dreef. Track 5 vind ik zelf wel erg lekker klinken.

avatar van Dukebox
Goeiedag, inderdaad, ze hebben er zin, in vooral heel erg pakkend, afwisselend maar toch catchy. Het is niet enorm vernieuwend, maar boeien. Geen enkel saai nummer ertussen, behalve de laatste ballad. Die mocht er van mij niet bij.

avatar van Matthijs78
Ja, leuke plaat inderdaad. Beste werk tot nu toe van deze band. Komt misschien door de zang maar wordt er niet erg leentjebuur bij Kamelot gespeeld?

avatar van Dukebox
Helemaal mee eens, Matthijs78, en nu, na een paar luisterbeurten toch maar ophogen: wat een geweldenaars zijn de instrumentalisten. Alleen al dat nummer: The light. Een simpele titel, maar zit echt tjokvol alles: melodie, hitpotentie, specta drumwerk, en die bas alleen al. En daar komt de zang van Tommy nog eens helemaal overheen. Toeren die gasten ook?

avatar van james_cameron
Opener Warriors is prima en belooft mooie dingen voor de rest van het album, maar helaas daalt het niveau daarna snel. Het songmateriaal is niet slecht en uitvoering en produktie zijn degelijk als altijd, maar het is mij gewoonweg te zoet en niet stevig genoeg. Al met al iets beter dan het vorige album, Tiara, waarbij het glazuur echt van je tanden af spatte, maar ik heb mijn progressieve metal graag meer duister en heavy.