Ian Anderson - Plays the Orchestral Jethro Tull (2005)

Label: ZYX

1. Eurology (3:30)
  2. Calliandra Shade (The Cappuccino Song) (5:42)
  3. Skating Away on the Thin Ice of the New Day (4:03)
  4. Up the 'Pool (3:22)
  5. We Five Kings (3:32)
  6. Life Is a Long Song (3:34)
  7. In the Grip of Stronger Stuff (3:02)
  8. Wond'ring Aloud (2:11)
  9. Griminelli's Lament (3:10)
  10. Cheap Day Return (1:27)
  11. Mother Goose (5:46)
  12. Bourée (5:17)
  13. Boris Dancing (3:31)
  14. Living in the Past (4:48)
  15. Pavane (4:37)
  16. Aqualung (10:24)
  17. God Rest Ye Merry Gentlemen (4:58)
  18. My God (8:52)
  19. Budapest (14:04)
  20. Locomotive Breath (6:42)
avatar van Aqualung
Alstublieft....met afstand het beste werk van Anderson (en dat zegt wat).

Super mooi met prachtige improvisatie (Bouree, Aqualung) vooral van Florian Opahla op Electric Guitar.

Kwalitatief subliem qua audio maar zeker ook qua Video, alles "klopt". Kippenvel DVD.

Deze DVD doet niet onder voor DVD: Living With the Past.

Ongelooflijk talent die Anderson, doet al zoooolang mee en word telkens beter en beter.

avatar van vigil
Fraaie live verzamelaar! Prima geluid, leuke af en aankondigingen van Ian. Doet zeker niet onder voor het reguliere live werk van Tull

Ozric Spacefolk
Kippenvel, van begin tot eind...

Hoogtepunt: Budapest....

Perfectie!

avatar van Mssr Renard
Van meet af aan, was deze op slechts als enkelaar verkrijgbaar. Dinds vorig jaar (2022) als dubbelaar, dus het volledige concert.

Goede mix van solowerk en werk vsn Tull. Mooie sound en mooi uitgevoerd. Daar waar David (Dee) Palmer vroeger de orkestraties arrangeerde doet John O'Hara het al geruime tijd voor Ian. Knap gedaan, maar de gehele band hier is erg goed. David Goodier (basgitaar), Florian Ophale en John O'Hara zullen vanaf hier Ian blijven begeleiden en ook van de nieuwe Jethro Tull deel gaan uitmaken.

Drummer James Duncan speelt dan wel in Ian's soloband en op diens soloplaten, maar gaat niet mee naar de nieuwe Tull.

Vanaf 2000 is het eigenlijk lastig om solo Ian en Tull van elkaar te ondetrcheiden. Grote verschil met de oudere Tulls is wel dat Barre niet meedoet, maar die heeft zijn eigen fantastische band, met een meer hardrock approach van het Tull-materiaal.