Hackensaw Boys - Hackensaw Boys (2022)

Roots
Label: Suns Work

1. Things We're Doing (2:27)
  2. Mary Shelley (3:12)
  3. The Weights (3:49)
  4. Cages We're Grown In (2:16)
  5. My Turn (3:15)

met Sara Beck

6. Old New Mexico (4:23)
  7. Strangers (3:03)
  8. Only on the Brightside (3:26)
  9. All I Really Want to Do (3:03)
  10. On Your Time (3:14)
  11. Rye Straw (2:17)
avatar van Bartjeking
Fijn een nieuwe Hackensaw Boys! Tracklist klopt niet, want dit is precies dezelfde als mijn kennismakingsplaat 'Love what you do' uit 2007. Als ik tijd heb dien ik de correctie wel in.
Verder zijn ze de laatste jaren niet zo productief, dus was ze even uit het oog verloren.

avatar van Bartjeking
Hij klopt weer dankzij musicfriek
Degelijk plaatje weer! Hoewel ik een nummer als Cannonbal geweldig vind, ben ik altijd een liefhebber geweest van hun ingetogen liedjes, daar is op deze plaat geen gebrek aan met 'Only on the Brightside' als persoonlijk hoogtepunt.

avatar van WoNa
Wat een oorverdovende stilte hier en dat voor een band die de Nederlandse podia toch al een jaar of 20 regelmatig onveilig maakt. De bescheiden doorbraak is er nooit van gekomen. Wellicht ook doordat de band maar van leden blijft wisselen. Meestal vanuit een economisch oogpunt.

Al sinds een aantal jaren is David Sickmen het enig overgebleven oer-lid en de de enige songwriter. Dit is de oorzaak voor de rustige nummers op het nieuwe album. Hoe graag ik zijn stem ook hoor en zijn liedjes waardeer, de kracht van de band lag in de afwisseling, met Sickmens nummers die er dan bovenuit staken.

Dit neemt niet weg dat er een paar prachtige momenten op Hackensaw Boys staat. Het is een prima plaat, maar ik mis de peper. De peper van Jimmy Stelling's banjo en Ferd Moyse's fiddle. Vooral sinds zij de band verlieten, is het niet meer hetzelfde.

Deze week toert de band uitgebreid door de lage landen. Wel iets waar je bij moet zijn natuurlijk.