Ransom - No Rest for the Wicked (2022)

Label: Momentum

1. The Hawk (3:32)
  2. Rituals (3:42)

met 38 Spesh

3. Circumstances (4:35)

met The Game

4. Overnight Success (3:37)
  5. Compromised (3:12)
  6. Makin' It (3:16)
  7. Redemption (2:51)
  8. Captions (4:17)

met Tyrant

9. Imperial Glaciers (2:52)

met Willie the Kid

10. The Gambler (2:15)
  11. Beautiful Gravesites (4:44)

met J. Arrr en Black Chakra

avatar van Yestsida
Het is weer goed hoor!

Puur op rapkwaliteiten is Ransom waarschijnlijk wel mijn favoriete rapper van de laatste jaren. Hij gooit zoveel woorden, punchlines en eigen wijsheden naar de luisteraar zijn oren met geweldige flows, strakke tempo's en onvoorstelbare souplesse en fijne kalme stem dat er maar weinige collega's zich op dat vlak met hem kunnen meten. De beats zijn goed maar niets speciaals, meer dan dit moet dat niet zijn voor een woordenagressor als dit. Er wordt veel gebruik gemaakt van soulsamples, daar hou ik wel van!

Ransom is een "mixtape-rapper" van het hoogste niveau. Je krijgt niet veel te weten over zijn leven en echte boodschappen zijn er ook amper te vinden in zijn muziek maar in zijn straatje gaat het haast niet beter worden!
Alle beats doen de gastheer eer aan maar je merkt absoluut dat hij een geweldige match is met Nicholas Craven (Circumstances, Comprised en Imperial Glaciers).

Niemand rapt Ransom er uit maar 38 Spesh op Rituals en Tyrant op Captions geven hem toch een run voor zijn geld, Ransom heeft ook sowieso het pluspunt dat zijn stem veel fijner is.
The Game blijft één van mijn all-time favoriete artiesten en ook op Circumstances doet hij het goed, al liet hij vorig jaar een betere indruk achter op Pray for the Weak.
Willie the Kid had ik kunnen missen, ook J. Arrr heb ik al beter gehoord in combinatie met de gastheer. Spoken word artiest Black Chakra heeft voor mij ook weinig toegevoegde waarde waardoor ik Beautiful Gravesites het minste nummer van dit project vind.

No Rest for the Wicked is wederom een geweldig album van Ransom. 40 minuten is lang genoeg want het kan een intensieve luisterbeurt zijn omdat er zoveel woorden en bars langskomen zonder echt een pauze te krijgen.
Ransom is een rapper dat veel meer aandacht verdient (niet enkel op dit forum), maar dit type Hip Hop moet je wel liggen natuurlijk.