...And You Will Know Us by the Trail of Dead - XI: Bleed Here Now (2022)

Label: Dine Alone

1. Our Epic Attempts (2:49)
  2. Long Distance Hell (1:27)
  3. Field Song (4:32)
  8. Growing Divide (3:23)

met Britt Daniel

9. Pigments (0:52)
  10. Golden Sail (5:31)
  11. A Life Less Melancholy (1:50)
  12. Taken by the Hand (11:12)
  13. Contra Mundum (5:16)
  14. Darkness Into Light (1:29)
  15. Water Tower (5:06)
  16. Sounds of Horror (0:56)
  17. Protest Streets (6:09)
  18. The Widening of Gyre (1:18)
  19. Millenium Actress (4:23)

met Amanda Palmer

20. Salt in Your Eyes (2:28)
  21. English Magic (2:57)
  22. Calm as the Valley (2:23)
Altijd fijn een nieuwe AYWKUBTTOD

DjFrankie (moderator)
En krtn voor concert Effenaar in the pocket

avatar van Michiel Cohen
Raar album. De kortere tracks zijn gewoon goed. De langere zijn langdradig.

avatar van ProGNerD
Michiel Cohen schreef:
Raar album...

Raar misschien in de zin dat het niet een "standaard" album is dat bovendien qua stijl lastig in een enkel hokje te plaatsen is; niettemin interessant genoeg om mij voor de volle lengte (bijna 1 ¼ uur !) vast te houden.

Kortom: aangename 1e kennismaking => Tip voor de avontuurlijk ingestelde muziekliefhebber in het algemeen en open-minded progressieve rock liefhebber in het bijzonder

Sparky
Zo vaak zag ik deze opvallende bandnaam opduiken, maar dit is pas het eerste werk wat ik van T.o.D. hoor. En ik ben direct enthousiast. Dit album slaat m.i. een brug tussen alternatieve- en progrock. Ik ga hier voorlopig even van genieten.

Sparky
En wat tof dat Amanda Palmer ook van de partij is.

avatar van Aladdin
Was AYEKUBTTOD een beetje uit het oog verloren na een paar matige platen, maar dit is toch wel weer een erg lekkere plaat. En hij wordt die beter en beter!
Ergens old skool AYEKUBTTOD, maar avontuurlijk en het spelplezier is er van af te horen. Zo’n plaat waar je een beetje in kunt verdwalen, dus op repeat maar weer.

Aladdin schreef:

helemaal gelijk, nu nog in een popkwisje, daar heb ik ze nog nooit gehoord

DjFrankie (moderator)
Prima, zeer prima en vooral afwisselende plaat. Benieuwd hoe dit live gaat klinken.

Nummer 12 in de platenkast alweer.