Something Borrowed, Something New (2022)

Alternatieve titel: A Tribute to John Anderson

Country
Label: Easy Eye

1. John Prine - 1959 (3:22)
  2. Sierra Ferrell - Years (2:59)
  3. Brent Cobb - Wild and Blue (3:06)
  4. Nathaniel Rateliff - Low Dog Blues (3:47)
  5. Eric Church - Mississippi Moon (4:05)
  6. Gillian Welch & David Rawlings - I Just Came Home to Count the Memories (4:06)
  7. Tyler Childers - Shoot Low Sheriff! (2:34)
  8. Luke Combs - Seminole Wind (4:38)
  9. Sturgill Simpson - When It Comes to You (3:50)
  10. Brothers Osborne - You Can't Judge a Book (by the Cover) (3:03)
  11. Del McCoury - Would You Catch a Falling Star (2:42)

met Sierra Hull

12. Ashley McBryde - Straight Tequila Night (3:23)
  13. Jamey Johnson - I’m Just an Old Chunk of Coal (But I’m Gonna Be a Diamond Some Day) (3:16)
avatar van LuukRamaker
Heb 'm inmiddels een paar keer vaker beluisterd en het zijn inderdaad stuk voor stuk hele aardige uitvoeringen, waarbij de artiesten vooral (zoals verwacht) erg hun eigen stijl laten doorklinken (dat geldt tenminste voor de artiesten waarmee ik goed bekend ben—en dat is het merendeel in dit geval). Zelfs de cover waar ik het meest 'bang' voor was, is me enorm meegevallen, want om de unieke en tijdloze klassieker Seminole Wind eer aan te doen is nog niet zo makkelijk. Het album doet gewoon wat het moet doen en had geen betere reclame kunnen zijn voor Andersons repertoire.

Voor de geïnteresseerden: Opry Live - John Anderson with guests...

Ik had nog nooit van de beste man gehoord, maar werd getriggerd door de line-up van artiesten. Zo ongeveer al mijn favoriete (country-) artiesten doen wel een uitvoering op deze plaat.
Met uitzondering van Gillian Welch en in mindere mate Ashley McBride vind ik het een heerlijke plaat. Alles klopt wat mij betreft en het album voelt als een warme deken. Kippenvel kreeg ik van de heerlijke uitvoering van You Can't Judge a Book (by the Cover) door Brothers Osbourne. Ook Sturgill levert (zoals altijd) een bijdrage om door een ringetje te halen. Dit is een blijvertje!