Gospel - The Loser (2022)

Metal / Rock
Label: Dog Knights

1. Bravo (4:36)
  2. Deer Ghost (3:24)
  3. Hhyper (6:04)
  4. S.R.O. (6:00)
  5. Tango (5:34)
  6. White Spaces (3:17)
  7. Metallic Olives (6:13)
  8. Warm Bed (5:17)
avatar van aerobag
ik ben wel benieuwd hoe Don Cappuccino en Johnny Marr hierop gaan

Edit: oke, madmadder er ook bij

avatar van madmadder
O MIJN GOD EEN NIEUWE GOSPEL?!

avatar van Don Cappuccino
aerobag schreef:
ik ben wel benieuwd hoe Don Cappuccino hierop gaat

Hele vette plaat! Ik wil er later nog wat meer over gaan schrijven, maar ik vind het echt waanzinnig gaaf hoe Gospel zijn progrock-invloeden nog een flink stuk verder naar voren heeft gebracht zonder zijn ruwe geluid en energie te verliezen. Belachelijk goed drumwerk ook op de volledige plaat.

avatar van AOVV
Geniale albumcover ook.

avatar van jurado
Ik ga hier ook best hard op, dik vette plaat.

avatar van madmadder
weer een voltreffer ja

avatar van bonhovinyl
Ja hoor, wat een plaat. Dit ding schiet echt alle kanten op. Chaos alom, maar zo goed gedaan en toch heel coherent. Fantastische drums, interessant gitaarwerk, gekke stukken vol met blazers en synths. Noise, screamo, posthardcore en een goede vleug Lightning Bolt alles met proggy en mathrock uitspattingen.
Daarnaast vind ik het razend knap dat na 17 jaar deze mannen een nieuwe plaat uitbrengen die niet perse een kopie van hun vorige meesterwerk is, maar daadwerkelijk een progressie is.
Hier word je blij van!