MoHa! - Norwegianism (2007)

Noorwegen

9. Entry One (2:13)
  10. Entry Two (2:04)
  11. Home Four (2:52)
  12. Jolly Six (1:36)
  13. Jolly One (White Guilt Fills the Room) (1:00)
  14. Home One (1:58)
  15. Ibiza One (6:50)
  16. Ibiza Two (5:30)
avatar van jurado
De Noorse versie van de JostiBand.

Ik Doe Moeilijk
Het commentaar van dito niveau.

avatar van jurado
Leuk allemaal hoor dat quasi avantgardistische gerommel maar na 3 nummers wil ik wel wat constructiefs horen.
Wat deze mensen doen is vast heel leuk in de studio maar werkt toch minder goed op plaat.
De verveling slaat al snel toe.
Ik las net iets over free-jazz drumwerk...niks van gehoord.
Geen noot jazz te bespeuren op deze vervelende plaat.

Heemskerktollie
Bij freejazz drumwerk hoef je ook niet te denken aan een simpele shuffle

avatar van unaej
1,0
Geen idee wat dit met jazz te maken zou moeten hebben, want zelfs in de verste verte is er geen jazzy emotie te bespeuren. Spontaan moest ik denken aan mijn traumatische ervaring toen ik dit m'n cd-speler in joeg. Minimalistische electronica of snerpende breakcore, het kan mij allemaal gestolen worden. Zolang er geen progressie, emotionele draagkracht of bezieling in zit, hoef ik er niet van te weten. Komt daar nog eens bij dat dit ongelofelijke "teringherrie" is, en je hebt de slechtste plaat die ik ooit heb uitgeluisterd...

thejazzscène
unaej schreef:

Ik begrijp dat het een trauma voor je is en dat je het niets vindt. Maar waarom zou zo'n muziek niet progressief zijn of geen emoties kunnen bevatten? Het is tenslotte een artiest die het nummer 'maakt' en bevat deze toch eigenschappen die emoties kunnen teweegbrengen?

avatar van unaej
1,0
thejazzscène schreef:

Uiteraard kan dergelijke muziek emoties bevatten, en ik respecteer (en benijd) al diegenen die ze er uit kunnen halen. Voor mij blijft het echter zoals het concert van Lou Reed, Laurie Anderson en John Zorn op Jazz Middelheim vorige donderdag: flauwekul.

avatar van blabla
Doet mij enigsinds denken aan Naked City, maar dan met aanmerkelijk minder getalenteerde muzikanten.