Eero Koivistoinen - The Original Sin (1971)

Finland
Jazz / Rock
Label: Scandia

1. The Original Sin (10:05)
  2. Rock & Roll (4:52)
  3. Bye Bye / Hello (9:09)
  4. Both & And (10:02)
  5. Summersea (6:30)
  6. Sinner (5:48)
avatar van Mssr Renard
Deze plaat nu op vinyl, want Svart Records is lekker bezig al die oude Finse jazz her- uit te geven. Dit is één van de meest perfecte platen ooit. Ik heb er geen woorden voor.

avatar van Tony
Okee, dat klinkt als een aanbeveling. Ga er eens naar op zoek... Geen idee wat ik me erbij voor moet stellen, maar eens kijken of ik er ook zo sprakeloos van word.

avatar van Mssr Renard
Tony schreef:

Ergens vergelijkbaar met bijvoorbeeld Pekka Pohjola en Nucleus. Ik ben al een tijdje bezig die Finse jazz- en progg (twee g's) uit te pluizen en met name Eero beviel me erg. Ik heb 3rd Vision (meer funky) ook kunnen aanschaffen.

Deze Original Sin is kalmer maar heeft ook wat freejazz-elementen. Mooie glansrol voor Eero zelc op de sopraan en tenoor, maar ook voor Lance Gunderson op gitaar. Misschien door de gitaar heeft het ook wat weg van Jukka Tolonen. Oh ja, en met dubbele drummer.

Een mix van typische finse jazz(rock), folk en progressieve rock. Enjoy!