Sad Lovers & Giants - In the Breeze (1984)

Label: Midnight

1. 50:50 [Demo] (3:42)
  2. The Change [Demo] (3:30)
  3. Interlude [Live] (0:59)
  4. Landslide (Outtake) (2:53)
  5. Echoplay (Outtake) (3:06)
  6. Sex Without Gravity [John Peel Session Version] (3:48)
  7. There Was No Time [John Peel Session Version] (2:52)
  8. Clint [John Peel Session Version] (3:39)
  9. Alice [Isn't Playing) (John Peel Session Version] (3:30)
  10. 3 Lines [Live] (3:12)
  11. Imagination (Outtake) (6:21)
Dit is mijn favo album aller tijden, hoge school newwave. deze plaat sluit ook de periode Tristan Garel funk af, hierna werden ze meer toetsen georienteerd.

avatar van freddze
Ik dacht eerst dat dit gewoon een verzamelaar was van studiotracks, maar niets is minder waar... Dit zijn namelijk, net als Les Années Vertes trouwens, allemaal alternatieve versies (outtakes) en ook wat live opnames. Meer uptempo en ook rauwer als je 't vergelijkt met de resp. studioversies. Die laatste klinken meer dromerig.

En dan zeggen dat veel van die tracks ook nog eens opnieuw ingespeeld werden toen ze The Snake Corps werden. Van bv. Clint, Echoplay, Imagination en Landslide heb ik intussen al 3 verschillende versies in m'n iTunesmapje prijken

- Tracks 1 en 2 zijn demo's opgenomen begin 1981 (Pet Sounds)
- Track 3 is een live opname in 'The Venue' in september 1982.
- Tracks 4 en 5 zijn outtakes van de "Colourless Dream"-sessies, opgenomen in de zomer van 1981 (Surrey Sound).
- Tracks 6, 7, 8 en 9 zijn John Peel Sessions, opgenomen eind 1981.
- Track 10 is een live opname van maart 1983 in 'The Brunel Rooms' te Swindon.
- Track 11 tenslotte is een outtake van de "Feeding the Flame"-sessies, opgenomen in Spaceward in de zomer van 1983.

Dit valt me nog niet mee, vinyl opgepikt in Parijs van de week.
Mijlenver verwijderd van het prachtige feeding the flame.
Deze meeste opnames zijn natuurlijk wel van 2 jaar eerder, kant 2 is een stuk beter dan kant 1