Cucamaras - Soft Soap (2022)

Label: EXAG

1. Winners Chapel (3:52)
  2. Policeman (2:09)
  3. Safe Bet (2:13)
  4. Death of the Social (2:24)
  5. Same Glue (3:46)
avatar van blur8
PostPunk uit UK. Is er ooit genoeg?. Natuurlijk niet.
Als je Winners Chapel de studio uitspuugt heb je wat mij betreft direct bestaansrecht.

avatar van blur8
Cucamaras, de volgende nieuwe naam in de Britse Indie rock scene, meestal aangeduid met PostPunk.
Deze vier gasten komen uit Nottingham en daarmee lokaal verwant met Tindersticks en Sleaford Mods.
Qua stijl lijkt er meer aansluiting met The Murder Capital en The Blinders. Dus met bakken aan energie, vanuit een gitaargedreven sound en met inhoudelijke teksten over de gedesoriënteerde samenlevering waarin we zitten.
De debuut EP is schot in de roos met vijf tracks die niet voor elkaar onder doen en ruim voldoende afwisseling hebben om van begin tot eind intensief luistergenot te bieden. Als er al een winnaar is moet dat ‘Chapel’ zijn. Waarom? Luisteren = incasseren! Ik verhoog het sterrenbod alvast.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Net live gezien op Bruis, kei gaaf, alleen maar een half uur kunnen spelen. Meer nummers hadden ze niet

avatar van blur8
goede aanmoediging om vanavond rit naar Epe te maken voor Epop Festival (21:00)

Epop Festival | Tijdschema

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Te gekke EP, straalt het plezier van spelen vanaf