Morphine - Yes (1995)

4. Whisper (3:29)
  5. Yes (2:01)
  6. All Your Way (3:04)
  7. Super Sex (3:53)
  8. I Had My Chance (3:05)
  9. The Jury (2:08)
  10. Sharks (2:23)
  11. Free Love (4:15)
  12. Gone for Good (2:52)
Minneapolis schreef:
Dit is het album wat ik het liefst nog op vinyl wil hebben maar niet kan vinden voor een (voor mij) nog acceptabele prijs. Zo jammer.. Waarom worden dit soort klassieker niet gewoon her uitgegeven?

Ik heb het op vinyl. Weer eens gedraaid en zit weer helemaal in de Morphine mood! Geweldig album is dit toch.

avatar van Minneapolis
aERodynamIC schreef:

Niet veel later had ik 'm ook op de gevonden.
Blijft erg goed (samen met Cure for the pain vind ik dit hun beste, maar de andere albums hebben ook een heel aantal niet te versmaden nummers). Zo'n eigen sound!

avatar van milesdavisjr
De rek was er nog niet uit, de heren hadden echt hun eigen profiel en geluid, en hoewel een echte doorbraak was uitgebleven, bleef het vuur branden. Yes kent weinig verassingen t.o.v. zijn twee voorgangers, de formule blijft hetzelfde; bas, drums en een saxofoon. Bij Gone for Good komt er nog een akoestische gitaar om de hoek kijken, maar dat is dan ook de enige toevoeging aan andere instrumenten. Yes kent niet de hoogtepunten van zijn voorganger en ontbeert wat mij betreft ook de charme van het debuut. Dat maakt Yes zeker geen slechte plaat, tracks als Scratch, Whisper, All Your Way en I Had My Change zijn niet te versmaden. Yes vormt echter wel de eerste plaat van de mannen waarbij de verassing er een beetje af is en enkele songs niet allemaal een hoog niveau halen, zeker naar het einde toe kan het mijn aandacht niet vasthouden. Desalniettemin blijft het een uniek drietal en blijft de creatieve invalshoek en gekozen richting boeien. Een dikke voldoende derhalve.

Slevenier schreef:
Dana Colley speelde af en toe wel degelijk 2 saxofoons tegelijk, ook live. ...

Klopt zelf ooit eens gezien met eigen ogen (en gehoord natuurlijk) bij een legendarisch concert in Vera Groningen