The Black Angels - Wilderness of Mirrors (2022)

Label: Partisan

1. Without a Trace (4:07)
  2. History of the Future (3:45)
  3. Empires Falling (3:30)
  4. El Jardín (3:45)
  5. La Pared (Govt. Wall Blues) (4:11)
  6. Firefly (3:01)
  7. Make It Known (3:17)
  8. The River (4:56)
  9. Wilderness of Mirrors (4:15)
  10. Here & Now (2:37)
  11. 100 Flowers of Paracusia (3:47)
  12. A Walk on the Outside (3:05)
  13. Vermillion Eyes (4:09)
  14. Icon (3:43)
  15. Suffocation (5:41)
avatar van DjFrankie
Yeah, hier heb ik zin in.

avatar van Alicia
Wow... wat een hoes!

*andere bril pakt*

avatar van VladTheImpaler
El Jardin is alvast een heerlijk voorproefje.

avatar van VladTheImpaler
Ook opener "Without a Trace" is uit, en is een heerlijk psychedelisch stonerrock nummer.

avatar van Cannabooze
Aanvankelijk was ik van plan dit album uitgebreid te recenseren.

Nu, een aantal luisterbeurten verder, kan ik er kort en bondig over zijn:

JAARLIJST MATERIAAL (in een toch al waanzinnig muziekjaar).

Misschien wel het beste album van de zwarte engelen, tot nu toe.

Hoes deed me onmiddellijk denken aan het eerste album van The Last Internationale The Last Internationale - We Will Reign (2014) - MusicMeter.nl

avatar van Alicia
Helaas, het maakt niet veel uit welke bril ik opzet. De hoes blijft gewoon afschuwelijk trippy. Ik doe daarom maar de ogen dicht, de oortjes in en hoor een band die regelrecht uit de late sixties (Syd Barrett, Velvet Underground) lijkt te zijn gestapt. En dat komt goed uit. Want psychedelische geluiden voeren momenteel de boventoon in huize Alicia. Alleen is het geluid nu wat gruiziger, compact en volumineus. Dromeriger ook. Maar het is wel mooi gruizig. Kortom, Wilderness of Mirrors is een lekkere plaat om te draaien op een sombere herfstdag!

avatar van Rvdz
Ik vind dat er voor een speelduur van bijna een uur toch wel veel niemendalletjes op deze plaat staan, vooral in het middenstuk. Maar de openingstracks zijn erg lekker en Vermillion Eyes en Icon trekken het niveau richting het einde weer aardig omhoog. Alleen jammer dat Suffocation het geheel dan weer als een nachtkaars uit laat gaan.

avatar van DjFrankie
Mix van old school Angels en het solo album van Maas. En het is een verdomd lekkere cocktail.