David Paich - Forgotten Toys (2022)

geen stemmen

Rock / Pop
Label: Mascot

1. Forward (0:31)
  2. Willibelongtoyou (4:19)

met Steve Lukather en Joseph Williams

3. Spirit of the Moonrise (4:52)

met Steve Lukather

4. First Time (5:05)
  5. Queen Charade (4:26)

met Don Felder

6. All the Tears That Shine (5:22)
  7. Lucy (4:31)
  • vanaf vrijdag 19 augustus te koop
avatar van AOR_Lover
Het eerste solo album van David Paich. Hij krijgt hulp van diverse grootheden zoals Steve Lukather, Joseph Williams en Don Felder
hieronder de link naar het nummer Spirit of the Moon.

Een uitgebreid artikel is hier te lezen:
David Paich van TOTO kondigt release van solodebuut 'Forgotten Toys' aan - .: Maxazine :.

avatar van Poeha
Spirit of the Moon kende ik al een paar dagen. Niet geheel verwacht dat David met zo'n Luke-nummer op de proppen zou komen. En David is hier goed bij stem. Maar wel lekker en zeker "Toto" waardig. Had zo op Isolation, maar ook op Toto XIV kunnen staan.
Misschien wat aan de korte kant qua speelduur, maar gelukkig geen album met 12+ tracks. Fijne hoes en prachtige albumnaam.

All the Tears That Shine is neem ik aan hetzelfde nummer als op Toto XIV, mogelijk in een ander jasje?

Ben ook benieuwd naar de bijdrage van Michael McDonald.

avatar van AOR_Lover
Michael McDonald is te horen in het nummer Spirit of the Moonrise maar wel wat meer op de achtergrond dan ik gehoopt had.

avatar van rkdev
Ow, hier ben ik wel benieuwd naar. Spirit of the Moonrise klinkt in ieder geval geweldig. Typisch Toto nummer. Wat me meteen bij de vraag brengt waarom Paich, Lukather en Williams allen in het afgelopen jaar een soloplaat hebben uitgebracht waarop ze steeds samenwerken, maar er toch niet voor hebben gekozen om met die nummers een nieuw Toto album te maken…

Roy
rkdev schreef:

Door de rechtszaak met de familie Porcaro (met name de weduwe van Jeff) kunnen ze de naam Toto niet meer gebruiken voor nieuw werk. Althans, niet zonder een substantieel bedrag aan hen te betalen. Door dat hele gedoe is ook de band uit elkaar gespat eind 2019. Erg spijtig wat mij betreft, maar dat is de reden waarom we geen nieuwe Toto plaat meer gaan krijgen ben ik bang.

Spirit of the Moonrise kan inderdaad door voor een volwaardig Toto-nummer, super gaaf en maakt me benieuwd naar de rest!

jammer van de lengte...