Nordic Union - Animalistic (2022)

Denemarken / Zweden
Label: Frontiers

1. On This Day I Fight (3:01)
  2. In Every Waking Hour (3:27)
  3. If I Could Fly (3:45)
  4. Riot (3:50)
  5. This Means War (4:11)
  6. Scream (3:11)
  7. Animalistic (4:20)
  8. Wildfire (3:49)
  9. Shot in the Dark (3:24)
  10. Last Man Alive (3:37)
  11. King for a Day (2:46)
avatar van namsaap
Prima, goed uitgevoerde, melodieuze hard rock zoals deze vaak uit de stal van Frontiers komt. Erik Martensson (Eclipse, W.E.T.) en Ronnie Atkins (Pretty Maids) zijn de namen achter dit project. Opvallend is wel de zangprestatie van laatstgenoemde, die al een aantal jaren een strijd voert tegen longkanker maar hier laat horen nog steeds uitstekend te kunnen zingen.

De muziek zit verder prima in elkaar maar is tegelijk weinig opzienbarend, omdat we het in vergelijkbare vorm al zo vaak hebben gehoord.

avatar van vielip
Ja dat laatste begint de laatste tijd (of zijn het inmiddels al jaren?) wel een dingetje te worden vind ik. Er komt uit Scandinavië zó ontzettend veel van deze melodieuze hardrock dat het onderscheid in veel gevallen amper te maken is. Het is nooit slecht (ook in het geval van Nordic Union niet) maar wat namsaap ook al zegt; opzienbarend is het ook niet echt (meer). Dan hoor ik Martensson toch het liefst met z'n 'eigen' Eclipse en W.E.T. Die zijn in mijn oren wél opzienbarend genoeg. Maar ja, de schoorsteen moet roken dus hij zal wel gedacht hebben; nog een project erbij dan maar