Acid - Acid (1983)

2. Ghostriders (3:03)
  3. Hell on Wheels (4:37)
  4. Anvill (2:36)
  5. Demon (3:01)
  6. Hooked on Metal (4:28)
  7. Woman at Last (3:43)
  8. Five Days' Hell (3:07)
  9. Heaven's Devils (3:39)
  10. Satan (4:48)
  11. Hell on Wheels [7" Version] * (4:23)
  12. Hooked on Metal [7" Version] * (3:21)
  13. Five Days in Hell [Demo Version] * (3:34)
  14. Woman at Last [Demo Version] * (3:48)
avatar van Sir Spamalot
Acid is the Name, Heavy Metal is the Game. Dit is de tekst van de chorus van het eerste nummer van dit debuut-album van deze Brugse Heavy Metal groep. Vergeet de armzalige productie en compenseer door de volume-knop een ferme ruk naar rechts te geven.
Dit heeft zijn kwaliteiten in 1982, maar 27 jaar later zullen velen de wenkbrauwen fronsen en de schouders ophalen. Ik niet, potverdomme, noem het heimwee, noem het nostalgie, noem het Alzheimer light, noem het wat je wilt. Ik vind dit nog een heerlijk plaatje om af en toe eens te draaien en dat is het belangrijkste voor mij.
Uptempo nummers bij de vleet en vlammen maar, gedachten op nul en spelen maar. Voor mij een kruising tussen Motörhead en Accept: lekker druk. Volgens mij was dit ook één van de eerste Belgische (metal) groepen met een zangeres (Kate) en ze heeft een intrigerende stem, geen operastem, geen duizelingwekkende techniek maar een presence van ‘kijk lelijk naar mij en ik geef je een djoef op uw kin”.
Leuke nummers vind ik nog steeds Anvil en Demon. De bonusnummers zoals hier vermeld ken ik niet en mis ik niet.

avatar van Cabeza Borradora
Volledig mee eens! Verstand op nul en bangen maar!!

(De opvolger uit '83, "Maniac", is trouwens ook leuk!)

avatar van Kronos
Deze is mij te simplistisch, ongeïnspireerd en rommelig. Heaven's Devils blijft er wel bij overeind. De opvolger Maniac is naar mijn mening hun beste.

avatar van Barfly
Lekker ouderwetse en voorspelbare metal in de stijl van Motörhead, met hier en daar een vleugje Judas Priest. Dertien in dozijn rechttoe rechtaan headbangersmateriaal, maar het klinkt op de een of andere manier toch erg prettig.
Waarschijnlijk alleen geschikt voor mensen die in de eerste helft van de jaren 80 aan het puberen waren en zich in leren jack, witte gymschoenen en een strakke streepjesbroek voortbewogen.

avatar van i-mac
Acid anno 2020 ... the come back!!! Acid is na héél lang aandringen weer bij elkaar, zij het niet in de originele bezetting. Dat lag al die jaren ook moeilijk, gezien er een 2 oud leden absoluut geen zin hadden hierin. Maar kijk, straks mogen we Acid een par keren live aanschouwen op Belgische festivals. OP het Alcatraz festival spelen ze in de "Belgische" tent waar nog andere oude Metal bands hun ding nog eens mogen doen. Ik kijk daar echt naar uit