Scout LaRue Willis - Scout LaRue Willis (2022)

1 stem

Folk / Pop
Label: Mogo

1. Love Without Possession (4:01)
  2. Little Wolf (4:41)
  3. Do You Trust Me Enough (4:07)
  4. Goodbye (3:12)
  5. Mysterious Ways (3:31)
  6. Woman at Best (3:09)
  7. Blue Moon (3:10)
  8. Red Road Home (3:21)
  9. Shouldn't I Be (3:20)
  10. Canyon (3:45)
  11. Last Night (2:57)
avatar van Lura
Scout LaRue Willis (30) is een van de drie dochters van Bruce Willis en Demi Moore. Willis kwam enkele maanden geleden op minder positieve wijze in het nieuws, doordat hij aankondigde te stoppen met acteren vanwege afasie.

Dat hij een imposante carrière als acteur had opgebouwd wist ik. Hij speelde in meer dan honderd films, waaronder in “Pulp Fiction” en “The Sixth Sense”. Wat ik echter niet wist is, dat hij ook muzikaal is. Eind jaren tachtig bracht hij twee albums uit met voornamelijk blue-eyed soul. In 1987 had hij zelfs een top tien hit met een cover van Under the Board Walk.

De talentvolle Scout is niet alleen muzikaal, maar is daarnaast ook actrice, schrijfster, influencer en een mode icoon. Scout LaRue Willis heet haar overtuigende debuutalbum. Alle liedjes schreef Scout zelf. Ze bracht het album uit om het publiek een inkijkje te geven van haar kwetsbare kant. Een uitstekend voorbeeld hiervan is opener Love Without Possession, waarin zichzelf zowel letterlijk als figuurlijk blootgeeft.

De (liefdes)liedjes gaan vooral over volwassen worden in een gecompliceerde wereld. Muzikaal gezien zweeft het ergens tussen folk en Americana in. De instrumentatie is niet doorsnee, zo wordt af en toe gebruik gemaakt van de theremin, therevox en de mellotron. De kers op de taart is echter de zang van Scout. Ze maakt uitstekend gebruik van dynamiek en haar stem heeft een heerlijk hees randje.

Ze produceerde het album zelf, samen met Greg Papania. Scout LaRue Willis werd me overigens getipt door mijn Amsterdamse muziekvriend Henk, die me ongeveer dagelijks van tips voorziet. Helaas is Scout LaRue Willis alleen digitaal en op vinyl verkrijgbaar is. Ik neem aan dat Bruce apetrots is op dochter Scout.