Street Fighter (1994)

Label: Priority

1. Ice Cube - Street Fighter (4:59)
  2. Ahmad - Come Widdit (4:50)

met Ras Kass en Saafir

3. Nas - One on One (3:30)
  4. The Pharcyde - Pandemonium (4:21)
  5. Paris - Street Soldier (4:26)
  6. Rally Ral - Somethin' Kinda Funky (4:15)
  7. The B.U.M.S - It's a Street Fight (3:51)
  8. LL Cool J - Life Is... * (2:48)
  9. Craig Mack - Do You Have What It Takes? (4:36)
  10. Hammer - Straight to My Feet (4:00)

met Deion Sanders

11. Public Enemy - Rumbo N da Jungo * (2:49)

met The Wreck League

12. Anotha Level - Rap Commando (3:14)
  13. Angélique Kidjo - Worth Fighting For (4:38)
  14. Chage en Aska - Something There (5:02)
avatar van Kill_illuminati
Come Widdit is een aardig nummer met een leuke clip en een klassieke Ras Kass vers. Clip ook maar gelijk toegevoegd.

avatar van Psycholamp
Pandemonium was voor mij toen het nummer om deze cd te kopen. Dat laatste nummer is trouwens echt verschrikkelijk en sommige nummers zijn ook minder. Paris staat ook op deze cd in zijn mindere periode. Ik geef toch 3 sterren voor enkele gave nummers.

avatar van principal2000
Onevenwichtige soundtrack. Erg goede underground hip-hop nummers worden afgewisseld met popachtige hip-hop en zelfs r&b. Dat was overigens wel vaker het geval op soundtracks in de jaren '90 (en andere perioden?). Nas, Pharcyde, BUMS, Craig Mack en in minder mate Ahmad leveren prima nummers af. Hammer's nummer is voor mij een guilty pleasure met eigen ook nog eens een uitgekauwde sample. De rest is niet echt de moeite waard of doet zelfs pijn aan je oren.

avatar van Dead_Presidents
One on One ?

avatar van Ludo
toch wel een paar verrassend aardige (en ook letterlijk aardige want 'mellow') deep cuts van Anotha Leva, Craig Mack en The Pharcyde.