Anathema - A Vision of a Dying Embrace (2022)

Alternatieve titel: Live in Krakow March '96

1 stem

Label: Peaceville

1. Restless Oblivion (7:51)
  2. Shroud of Frost (7:07)
  3. We, the Gods (6:10)
  4. Sunset of Age (6:45)
  5. Mine Is Yours to Drown In (5:13)
  6. Sleepless (4:16)
  7. The Silent Enigma (4:02)
  8. A Dying Wish (8:26)
  9. 666 (2:21)
avatar van rafke pafke
Waar komt Peaceville nu nog mee op de proppen.
Zijn dit dan dezelfde opnames als de live video van destijds?

avatar van Edwynn
Ja. Destijds nooit als cd of lp uitgebracht. Nu dus wel.

Ja en dan begint mijn sombere hart toch sneller te kloppen want deze Anathema doet mij veel meer dan het hippe, gladgestreken progcollectief dat het nu is.

Al had er meer aandacht mogen zijn voor de periode met Darren White.

avatar van rafke pafke
Ik heb die release op video. Lang geleden dat ik em nog eens keek, maar het was een behoorlijke opname van een behoorlijk concert. Ik heb op zich zowat alles van de band (buiten de demo's), maar ik betwijfel toch of ik deze er nog eens bijkoop. Ik luister eigenlijk zelden live platen.

Mijn favoriet nummer uit de Darren White-era is Mine Is Yours To Drown In en dat staat er gelukkig wel op.

avatar van Edwynn
Zeker. Mine Is Yours To Drown In is hier, net als We The Gods (compleet met waanzinnig slot), zeer indrukwekkend neergezet. Daar steken onrustig gebrachte nummers als Restless Oblivion en Sunset Of Age toch ietwat schrilletjes bij af. Niettemin is het zeer sfeervol gebracht. Het voornaamste minpunt blijft de wankele voordracht van Vincent Cavanagh. Als hij gromt, is het net alsof de bejaarde rottweiler van de buren van de trap af dondert.
Uiteindelijk ging hij weliswaar beter zingen maar werd de muziek steeds kutter. Waterbedeffectje.

Deze registratie pakken ze ons verder niet meer af.