Derya Yildirim & Grup Şimşek - Dost 2 (2022)

Duitsland
Wereld / Rock
Label: Bongo Joe

1. Gümüş (4:18)
  2. Darıldım Darıldım (3:35)
  3. Odam Kireç Tutmuyor (3:43)
  4. Yeni Yürekle (3:15)
  5. Mola (2:57)
  6. Bal (5:12)
  7. Meraklı Gönül (2:30)
  8. Ayşe Halam Arıyor (2:43)
avatar van Zwammer
Het nummer Bal vind ik vooralsnog een van de lekkerste nummers van deze zomer. Benieuwd naar de rest van de plaat.

avatar van sj0n88
Zwammer schreef:

Bal is inderdaad een fantastische hit, die zomaar uit de koker van Altin Gün had kunnen komen. Gümüs beviel iets minder, maar Darıldım Darıldım is weer erg fijn.

avatar van sj0n88
Hm, het album biedt wel een ingewikkelde mix van moderne Turkse psych-folk (Bal en Darıldım Darıldım) en een meer traditionele stijl. Waarbij het bij Ayşe Halam Arıyor bijvoorbeeld wel heel erg doorslaat naar het traditionele. Op zich is deze mix geen probleem als het geheel maar mooi in balans is, maar ik kan deze plaat thuis bijvoorbeeld niet in z'n geheel opzetten. Vrouwlief balanceert hier tussen de uitersten met de muziek meeswingen (Bal) en 'kan je zo ajb deze jankmuziek afzetten' (Meraklı Gönül).