Kid Cudi - The Boy Who Flew to the Moon Vol. 1 (2022)

Label: UMG

1. Day 'N' Nite (Nightmare) (3:41)
  2. Pursuit of Happiness Nightmare) (4:55)

met MGMT en Ratatat

3. Ghost! (4:49)
  4. Mr. Rager (4:54)
  5. The Dream Time Machine (4:47)
  6. Upper Room (3:12)
  7. Just What I Am (3:48)

met King Chip

8. Unfuckwittable (4:35)
  9. Balmain Jeans (5:27)

met Raphael Saadiq

10. Too Bad I Have to Destroy You Now (6:17)
  11. Confused! (3:56)
  12. Speedin' Bullet 2 Heaven (4:34)
  13. By Design (4:17)

16. Sad People (2:56)
  17. Sept. 16 (4:09)
  18. Love. (5:28)
avatar van Silky & Smooth
Eén van de meest unieke artiesten die ik ken. Op een paar misstapjes na heeft hij voornamelijk geweldig muziek gemaakt en ook veel andere artiesten beïnvloed. Een compilatie zou dus uit louter sterke tracks bestaan en dan is hier ook het geval. Als ik een selectie per album zou moeten maken dan kwam ik op vrijwel dezelfde tracklist uit. Al hadden veel tracks gemakkelijk plaats kunnen maken voor andere sterke nummers. Mocht er een volume 2 komen dan zou die ongetwijfeld van hetzelfde niveau zijn. Love is verder een mooie bonustrack (sowieso beter dan bijna alles van MOTM3), waardoor er toch iets nieuws op staat. Het enige dat ontbreekt is een overkoepelend concept, een bepaalde logica in de tracklist. Nu zijn het allemaal losse nummers van albums die qua sound toch ver uit elkaar liggen. Maar goed, het is natuurlijk een verzamelaar.