Lewis Taylor - NUMB (2022)

Pop / Soul

8. Is It Cool (5:30)
  9. Nearer (5:44)
  10. Being Broken (4:57)
avatar van Minneapolis
Bedankt Mausie voor toevoegen.
Toch nog een nieuw album van deze zanger en multi-instrumentalist na al die jaren. En ik wist niet dat de release al zo snel zou zijn.
Zal het net zo goed zijn als zijn debuut ui 1996? Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik zou het fijn vinden als het iets van die trihpopperige sound zou bevatten met wederom donkere ritmes, koortjes en gitaarwerk. II en de Stoned albums waren lichter en bevatten nog wel wat mooie losse nummers maar waren minder sterk als geheel en niet zo samenhangend. Final hour is alvast alleraardigst en Numb tegenvallend.. We gaan het horen.

avatar van vinylbeleving
Hij staat op Spotify hoor, en dat terwijl de release staat aangekondigd op 22 juli?
Enfin, hij is te beluisteren.

Eerste luisterbeurten vielen wat tegen, maar hij begint nu te landen. Het album is wat minder triphop dan zijn bejubelde debuut, en wat licht en zoetig op het eerste gehoor. Gebleven zijn de koortjes, en de wendingen halverwege de nummers. Een nummer als Brave Heart klinkt me wat te melig in de oren qua melodie en lyrics, maar heeft wel weer een prachtige finale. Zo zijn er meer momenten dat ik opveer ( Is It Cool en Please) Hier en daar is er ook wat meer gitaarwerk te horen. De productie is een smaakdingetje en mij soms wat glad, maar de man kan goed muciseren. Al met al een echte muzikantenplaat die z'n parels niet meteen prijsgeeft, maar ik ben er blij mee!
Na 18 jaar gewoon met een nieuw album komen, en verder gaan waar je gebleven was, ik vind het knap.

avatar van Minneapolis
Kort eerste oordeel na een paar keer luisteren; alleen het laatste nummer heb ik moeite mee, en Nearer en Please doen het ook nog niet echt voor me. De rest nu al mooi, en daar kom ik later in meer detail op terug. Ik ben er blij mee. (yes) It is cool!